ועדת החוקה, חוק ומשפט, בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן, התכנסה הבוקר (שני) על מנת לדון במדיניות חקירה והעמדה לדין בעבירות הסתה לטרור. בדיון, שבו לוקח חלק גם פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, השתתפה חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד, שתקפה בחריפות את פעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, לאחר שאמש מחו מול כנס בהשתתפותו של ח"כ רוטמן.

גוטליב אמרה כי "אני רוצה להביע את היגעלותי והיחרדותי מהתנהגות אנרכסיטים, שמאלנים ומפגינים שחושבים שאפשר להתייחס למדינאים ונבחרי ציבור, ולא משנה מאיזה צד הם במפה הפוליטית ולהתנהג אליהם באלימות ובברבריות, לקחת זמבורה ולצפור בתוך אוזנו של יו"ר הוועדה למשל".

ועדת החוקה  (צילום: מרק ישראל סלם)
ועדת החוקה (צילום: מרק ישראל סלם)

"יש פה הסתה פרועה בתוך העם שלנו. כשאמרתי בתור חברת כנסת שהשמאל בגד במדינה, שאלו אותי איך אני אומרת את זה. אז כן, יש חוזה בלתי כתוב בין כל אזרח למדינת ישראל לשמור על החוסן הלאומי, החברתי והכבוד ההדדי שזה הבסיס לחברה מתוקנת. לא מוכנה לסבול ברבריות ואלימות מצד אנשי שמאל עם כל הכבוד, תרשמו בפניכם: לא יכול להיות שאנחנו, שלומנו וד' אמותינו יהיו הפקר".

אמש, חבר הכנסת רוטמן הגיע לכנס בנושא הרפורמה המשפטית באוניברסיטת תל אביב, ונתקל בהפגנה. המפגינים אף הגיעו לרכבו של רוטמן והדביקו על השמשות סטיקרים של ארגוני המחאה ושטרות מזויפים. עשרות מפגינים הגיעו לכניסה לפקולטה וניסו לחסום את המעבר. בין המפגינים, גוש של ארגון "עומדים ביחד" שנופף בדגלי הרשות הפלסטינית במחאה על חוק הדגל. בהמשך, כמה מהמפגינים נכנסו לאולם שבו התקיים הכנס, וצעקו לעברו "דמוקרטיה" ו"פשיסט" במשך דקות ארוכות. 

המחאה נגד רוטמן (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה נגד רוטמן (צילום: אבשלום ששוני)

רוטמן תקף את המוחים ואמר: "יש פה אנשים שלא מסוגלים לשמוע עמדות שהן לא העמדות שלהם. חושבים שהם בעד הדמוקרטיה וסותמים את הפה לכולם. אתם לא רוצים לדעת מהי דמוקרטיה? כשהטיעון חלש מרימים את הקול. אין לכם יכולת להתמודד אינטלקטואלית אז אתם מתמודדים בבריונות, אתם מוגבלים. אין יכולת אינטלקטואלית אז צועקים".

רוטמן אמר כי "כנראה שאתה לא יודע מה זה דמוקרטיה, וגם אתה לא, וגם אתה לא", תוך שהוא מצביע על המפגינים. בהמשך כתב: "חובבי הדמוקרטיה, שוחרי חופש הביטוי וחסידי חירות הפרט מניפים את דגל הסובלנות הידוע של ארגון הטרור. אפשר להתווכח על תיקון מערכת המשפט, אבל אם מצאתם את עצמכם בצד האלים וסותם הפיות שבא להשתיק פאנל בו עמדתי הייתה דווקא במיעוט, כדאי לכם לחשב מסלול מחדש".