יו"ר העבודה מרב מיכאלי זכתה לקריאות מחאה במהלך נאומה בהפגנה בצומת כרכור נגד הרפורמה המשפטית. בתוך כך, נשמעים קולות גם מתוך מפלגתה, באשר להמשך כהונתה כיושבת הראש. חברת הכנסת אפרת רייטן (העבודה) התייחסה לכך בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב־103fm. בנוסף, הגיבה למחלוקת באופוזיציה בקשר לבחירת נציג הוועדה למינוי שופטים, כאשר היא הציגה את עצמה כאחת מהמועמדות לתפקיד.

מכה ללפיד: רייטן - "מגישה מועמדות לוועדה לבחירת שופטים"
לאחר קריאות הבוז כלפי מיכאלי: לזימי שוקלת התמודדות לראשות העבודה

"אני לא רואה פה הדחה על הפרק", אמרה ח"כ רייטן בעניינה של מיכאלי, והוסיפה: "אני מגיעה לכל המחאות ורואה את החרדות ואת הכאב. אני גם רואה את הסקרים ודואגת מהם, אני רק חושבת שהיום הדחה לא תשרת כאן אף אחד, לא כשמחר לא מתקיימות הבחירות. אני מעדיפה לנסות ולעשות איזושהי יציבות".

לגבי המחלוקת באופוזיציה באשר לנציגות בוועדה למינוי שופטים, טענה: "שנה שעברה הייתי חברה בוועדה לבחירת שופטים, האמת, שעד לרגע זה אני חברה בוועדה לבחירת שופטים כי הרי האריכו את התקנון. נבחרתי כמועמדת היחידה שהקואליציה בחרה בוועדה לבחירת שופטים".

עוד הוסיפה כי "אתם זוכרים, מרב מיכאלי התעקשה בהסכמים הקואליציוניים לקבל את החברות בוועדה ולקבל את ראשות ועדת החוקה. שני תפקידים, שהיום, נוכח מה שקורה, אפשר להבין למה זה היה כל כך חשוב להילחם עליהם ולכהן בתפקידים האלה. כשאני נבחרתי, היו לנו בקואליציה 61, והפלא ופלא קיבלתי 67 קולות".

היא ציינה כי "בשנה וחצי שכיהנתי בוועדה, וזו באמת הייתה עבודה מאוד מורכבת, לכהן בוועדה שצריך להגיע הסכמות - הייתי צריכה לייצג את הקואליציה ההטרוגנית מאוד שהיינו בה שנה שעברה, גם לגלות מומחיות, גם לגלות הבנה בפוליטיקה, גם לרכוש שם את הניסיון, גם בוועדות המשנה, גם לדעת לדבר עם שמחה רוטמן ולסיים את הקדנציה ידידה שלו, למרות המחלוקות הגדולות שהיו בינינו".

עימות בין אפרת רייטן ושמחה רוטמן בוועדת החוקה (צילום: ערוץ הכנסת)

על ידידותה עם רוטמן, הוסיפה: "בסוף יש את היחסים הבין אישיים. אני כועסת עליו הרבה מאוד, והוא גם לא פעם זרק אותי מהוועדה שלו ורבנו וצעקנו. אבל מצד שני, יש רגעים אחרים בכנסת שבהם אתה פשוט רק בן אדם לבן אדם. למרות שהיינו, ואנחנו עדיין לחלוטין משני צידי המתרס, אני חושבת שאין בינינו כמעט דבר שאנחנו יכולים להסכים עליו, יש לנו שיחות ארוכות מאוד ובסוף שנינו יוצאים מיואשים, כי אנחנו מנסים לשכנע ומנסים להסביר ולקרב, ובסוף יוצאים מיואשים, אבל זה המצב".

לסיכום, אמרה: "בשנה שעברה הייתה מועמדת אחת מהקואליציה ושניים מהאופוזיציה. מי היה? הייתה נציגת הליכוד אורלי לוי עם 30 מנדטים, ורוטמן עם חמישה מנדטים, ומי נבחר? דווקא לא הנציג של המפלגה הגדולה, דווקא שמחה רוטמן. אין פה באמת פיצול קולות".