ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שני) דברים בדיון 40 החתימות בנושא האלימות בחברה הערבית, וקרא לחברי הסיעות הערביות לפעול ביחד למיגור התופעה. "שמעתי את זעקות האמת של חברי הכנסת הערבים", אמר והבהיר: "אני לא אומר זאת כדי לצאת ידי חובה".

משטרת דובאי עצרה שמונה חשודים ברצח הישראלי תושב עכו
דקר את אשתו וילדיו הקטנים עד שהביא למותם: כתב אישום קשה נגד תושב טייבה

נתניהו הודה כי הפעילות שנעשתה בעשורים האחרונים לא הצליחה למגר את האלימות הגואה בחברה הערבית. "פעלתי בממשלות ברשותי להקים תשע תחנות משטרה ביישובים ערביים. זה שינה את המאזן, אבל צריך לומר ביושר – זה לא היטה את המאזן. יש בעיה אמיתית".

"אני מתכוון כצעד ראשון, מזמין את כל חברי הכנסת מהסיעות הערביות אליי למשרד", אמר. "זה לא תרגיל, זה בא מעומק הלב. נצטרך לפעול בהרבה חזיתות ואני רוצה את עזרתכם ושיתוף הפעולה שלכם".

במפלגת רע"מ הגיבו להזמנת ראש הממשלה נתניהו, והדגישו כי "מה שיותר חשוב הוא לא הנאום ואם תתקיים ישיבה עם ראש הממשלה נתניהו או לא, אלא החשוב שיתחילו לעבוד וייקח אחריות ישירה ויתחיל לטפל בפשיעה".

במהלך הדיון שבו נאמו חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה, פנתה חברת הכנסת עאידה תומא סולימאן לראש הממשלה ואמרה לו "במשמרת שלך הגענו לשיא במספר הנרצחים, מתחילת השנה רק 2% ממקרי הרצח פוענחו. זה אומר שמאות רוצחים עוד מסתובבים סביבנו".

סולימאן הזכירה גם את ההתנקשות בצעיר ישראלי בדובאי, ותקפה: "אחרי שעתיים כבר עצרו חשודים. מה יש למשטרת דובאי שאין לכם?! יש להם רצון. אתמול לקחת על עצמך לעמוד בראש הוועדה שתטפל ביוקר המחייה - מה אתה מתכוון לעשות בעניין הפשיעה בחברה הערבית?".

מחד"ש-תע"ל נמסר: "בזמן שדם ערבי נשפך ברחובות והחברה הערבית מאבדת מתחושת הביטחון בבית, ברחובות ובבתי הספר, ראש ממשלה שלא פועל בשום צורה הוא האחראי הישיר לשפיכת הדמים. בכל מדינה נורמלית למעלה מ-80 הרוגים בחצי שנה היה בראש סדרי עדיפויות ופותח מהדורות. אנחנו דורשים להציב את הנושא הזה במקום המרכזי הראוי לו, ולפעול מיידית כדי להבטיח את החיים והביטחון האישי לחברה הערבית. חיי ערבים חשובים. דם ערבי אינו הפקר".