אלוף (מיל') עמוס מלכא, לשעבר ראש אמ"ן, שוחח הבוקר (שלישי) עם גדעון אוקו וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM והתייחס למחאות המתמשכות סביב הרפורמה המשפטית, וסתר את הטענות כי יש מפגני אלימות במחאה. "קבלת הפנים של שמחה רוטמן הייתה ממש בסדר, לא הייתה שם שום אלימות. אם לא הייתה שם אבטחה כבדה הוא היה יוצא, שומע את האנשים", אמר מלכא. "שום דבר לא היה קורה לשערה משערות ראשו. אתם רואים את המציאות - אנשים מלאי זעם, מביעים את דעתם, חרדים לעתיד במדינה ומשקפים מציאות של תמונה והיה ויקרה מה שרוצה רוטמן ומה שרוצה לוין, ויהיה כאן משטר כמו שהם מכוונים אליו, האנשים הליברלים ירגישו רדופים".

עוד התייחס ראש אמ"ן לשעבר לציוצו בטוויטר ותגובות מפלגת הליכוד, לאחר שרשם כי 'ידע כל ח״כ ושר בליכוד שכל עוד לא נגנזה תכנית ההפיכה המשטרית הוא יהיה נרדף ומוגבל בתנועותיו בציבור': "הציוץ הזה בסה"כ הציף את מה שקורה כבר ארבעה חודשים. חברי הכנסת של הליכוד כבר ארבעה חודשים רואים את אנשי המחאה כשהם קמים בבוקר, הולכים לכנסים, מסתובבים בפארקים וכו'. זה חלק מהמחאה. זה שאנשים הגיבו לציוץ אחרי ארבעה חודשים זה בסדר, הם צריכים איזשהו טריגר כדי להגיב. אני רוצה להזכיר את כל מה שהיה מול סילמן ואורבך, משפחה שכולה וכו', אלים לגמרי. אנשים באים עם אמצעים, הם מוחים, הם אומרים את דעתם ואני חושב שזה חלק מהמחאה. האלימות כמעט ולא קיימת, למעט מקרים בודדים, במחאות הנוכחיות". 

מלכא ציין באותו נושא: "ראשי המגיבים הם אלו שאחראים על האמירות הכי בוטות. לא רוצה להתייחס לגוטליב ולאמסלם, הם כבר רשמו פטנט על ההסתה. אין שום דבר, לא קשור לפשע, לא קריאה לאלימות - יש כאן ציוץ שאומר שאנחנו, המחאה, נלווה אתכם בכל מקום שתהיו עד שלא תגנזו".

באשר לטענה כי הציבור מתעייף מהמחאה, הגיב ראש אמ"ן לשעבר: "קודם כל, המדידה של רלוונטיות המחאה דרך מספרים בהפגנות של מוצאי שבת שטחית לגמרי. כאשר התקפת הדיקטטורה הייתה בעוצמה מאוד גבוהה אנחנו היינו בעוצמה הכי גבוהה. כרגע יש תהליך מסויים, אנחנו מווסתים את העוצמות שלנו, ואנחנו מכינים את הכוח שלנו. ברגע שיהיה אירוע שמראה על התקדמות של תהליך החקיקה, אנחנו נהיה שם בעוצמה הכי גבוהה. אבל, אף אחד מכם לא היה מוכן למכור מכונית לנתניהו תחת ההבטחה שיהיה בסדר ואני אשלם לכם, אנחנו לא רואים שום דבר רציני חוץ מזה שמתקיים תהליך שקוראים לו הידברות". 

לסיום, הדגיש: "אני מאמין שהחבילה שהניח לוין כחבילה אגרסיבית ובוטה לא תוכל להתקדם, את זה גם מבינים בצד השני. הם חוו כישלון מוחלט, הם הלכו לאחור, מטפלים בנזקים, ומתכננים תוכנית אחרת. אין שום סימן שאנחנו צריכים לעצור, יש סימנים שאנחנו צריכים לווסת את העוצמה שלנו ואנחנו נהיה מוכנים לכל מצב בשביל לעלות את העוצמה הזו ברגע שנדרש. אבל שום דמי רצינות אמיתיים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM