חן אריאלי, סגנית ראש העיר ת"א יפו ויו"ר 'איגי', התראיינה הבוקר (שלישי) בתכניתם של גדעון אוקו וענת דוידוב ב-103FM לקראת מצעדי הגאווה ברחבי הארץ, על רקע העמדות השונות של נציגי הממשלה בנושא קהילת הלהט"ב.

באשר ליו"ר נעם אבי מעוז, שטען בעבר כי "מדינה בה שני אבות או שתי אימהות מוכרים בה כמשפחה, זה לא נורמלי", אמרה אריאלי: "אני לא מופתעת. אני חושבת שאבי מעוז משקף את העמדה של הממשלה הזאת. הוא גם אמר בקמפיין הבחירות שלו, יצא נגדי ונגד הקהילה שלי ואנחנו נילחם בזה. אנחנו עובדים בתוך אלפי כיתות בשנה, אין לנו שום כוונה לעצור את זה. תלמידים טראנס סופגים פי שניים אלימות מכל נוער אחד, וזו המציאות שאבי מעוז מבקש לשמר ואפילו להחריף. אנחנו פה להילחם בו ובכל מי שהחליט לתת לו את המפתח למערכת החינוך. זה נובע מתוך פחד, בורות. אמירות שקשורות לאיילה בן גביר שמדברת נגד המצעד קשורה בדיוק לאג'נדה המפחידה של מעוז שמנסים לקחת אותנו אחורה, גם את הנשים. העולם התקדם, אי אפשר שהפוליטיקה תסמן את הקו בין שמרנות לליברליות תוך שימוש נלוז בקהילה הטראנסית שגם ככה סובלת מקשיים ומורכבויות בפרנסה, אפליה קשה". 

אריאלי נשאלה האם ספגה איומים, והשיבה בשלילה: "אני לא קיבלתי אישית איומים, אבל יש אקלים כללי יותר קשה ברחובות. קראנו אתמול את עידן פלג המרגש בן ה־13 וחצי, שריגש את המדינה. ילד שהלך לקניון וקיבל בריונות מילד אחר, זו בדיוק האווירה שהממשלה הזו מקדמת. זו בדיוק הסיבה שאבי מעוז צריך לצאת מהממשלה ואנחנו צריכים להילחם בו בכל הכוח. הוא נותן לגיטימציה לאלימות. אני חושבת שאמירות של להב"ה, האג'נדה של מעוז, משקפים ונותנים לגיטימציה לאלימות. אנחנו רואים מספרים יותר גבוהים של אלימות כלפי להט"בים, בטח נוער להט"בי".

על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאמר כי הוא רוצה להגיע למצעד הגאווה בירושלים, אמרה כי "אני מוטרדת מהאמירות האלה, שהוא מופקד על השמירה של הביטחון שלנו בצעדות בירושלים, שבוע הבא בתל אביב, חיפה וכל הארץ. יש איומים ספציפיים, אני סומכת על המשטרה שתשמור עלינו. מקווה שזה לא ייגמר כמו המצעד שבו שירה בנקי איבדה את חייה. אנחנו צריכים להישמר ולהמשיך לצעוד בכל הכוח - השנה יותר מתמיד אנחנו צועדים על החיים שלנו. גם האיומים שמגיעים לקראת המצעד, גם אנחנו מקבלים יותר דיווחים על מקרי להט"בופוביה, אנחנו נלחמים בזה לא בלהיכנס חזרה לארון. גם 'איגי' קיימת למעלה מ־60 רשויות, גם בחברה הדתית, החרדית, הערבית. אנחנו בכל מקום - זו משימה, אם מישהו חושב שהוא יאיים עלינו ויחזיר אותנו לארון מחכה לו הפתעה גדולה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM