על רקע המתיחות הפנימית באופוזיציה, סיעות יש עתיד והמחנה הממלכתי פרסמו הערב (שלישי) הודעה משותפת בה התייחסו לקריאות מצד חלק מארגוני המחאה לפרישה משיחות ההידברות בבית הנשיא.

"אנו ממשיכים כל העת בניסיון אמיתי להגיע להסכמות רחבות, ומחויבים לשמור על ישראל דמוקרטית ויציבה. אנחנו קשובים לקולות ויודעים שרוב הציבור מעדיף צעד של הידברות על פני יציאה מהחדר", נכתב בהודעה.

עוד נכתב: "ההידברות בבית הנשיא היא האפשרות היחידה למציאת פתרון משותף, עם זאת הבהרנו כי המשך קיום השיחות מותנה בסיכוי להגיע להתקדמות, במחויבות לתהליך בחדר ומחוצה לו ובעצירת חרב ההפיכה המשפטית עם התחייבות ברורה, שאין חקיקה שמובילה לשינוי המשטר בישראל".

הפגנה נגד הרפורמה בתל אביב, שבוע 21 (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
הפגנה נגד הרפורמה בתל אביב, שבוע 21 (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

מובילי "ההתנגדות לדיקטטורה" קראו ללפיד ולגנץ לנטוש את המשא ומתן בבית הנשיא. "ההתעקשות של לפיד וגנץ להמשיך את מריחת הזמן בבית הנשיא, ולשווק לציבור פייק הישגים  - טעות היסטורית שמשרתת את נתניהו ותגרור אותנו במסלול ישיר לדיקטטורה. עליהם לצאת מהשיחות ולדרוש את גניזת החקיקה".

"בימים האחרונים לפיד וגנץ מנסים פעם אחר פעם להציג את המובן מאליו, כינוס הוועדה לבחירת שופטים כחוק ומינוי חבר אופוזיציה על פי הנוהג המקובל, כהישג. מדובר בעלבון לאינטיליגנציה", הוסיפו. "לפיד וגנץ, נתניהו לא רוצה ולא יכול להגיע לפשרה היסטורית שתחזק את הדמוקרטיה ותבטיח מערכת משפט עצמאית ובלתי תלויה. זו הונאה. הגיע שתאמרו אמת לציבור, צאו מהשיחות והצטרפו אלינו לדרישה לגניזת החקיקה".