בחדשות 13 דווח הערב (שלישי) כי שר המשפטים יריב לוין נאם השבוע בישיבת הממשלה, והפציר בראש הממשלה בנימין נתניהו כי עליהם להעביר בדחיפות את הרפורמה המשפטית ונימק בפניו מספר סיבות.

יריב לוין או המחאה: ממי מפחד נתניהו יותר? | אנה ברסקי
בכיר בליכוד ל"מעריב": "המפלגה תרים ידיים בכל הקשור לוועדה לבחירת שופטים"

"אדוני ראש הממשלה, מיעוט פוסט ציוני מנסה להשליט את ערכיו באמצעות מערכת המשפט", טען שר המשפטים, "השינוי יבוא רק מתוך שינוי עמוק ויסודי, כשבכיסא נשיא העליון יהיה רק מי ש(אצלו) ערך השוויון האמיתי".

"אנחנו לא נשב פה לנצח", הוסיף, "זו ממשלה עם הזדמנות היסטורית לבצע את השינויים הללו. אסור לנו לפספס זאת אם לא נהיה נחושים לעשות עכשיו גם את התיקונים וגם לקבוע אותם בדרך שאי אפשר לשנות אותם".

לסיום, אמר שר המשפטים לוין כי "אסור לנו לפחד מהשמאל, אחרת נהיה במצב הפוך והם לא ידפקו לנו חשבון. אם לא נטפל בזה עכשיו לא יקרה עם זה כלום".

נתניהו ולוין במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו ולוין במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, הבוקר פורסם ב"מעריב" כי שרים וח"כים רבים בליכוד טוענים בשיחות סגורות, וגם בגלוי, כי הם אינם מאמינים שראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין בקידום הרפורמה, אף שבישיבת הסיעה אתמול הוא הבהיר כי "הרפורמה לא מתה". עוד ציינו כי הם אינם מאמינים כי לעו"ד אפי נוה, הנתפס כמועמד מועדף של הימין, יש סיכויים של ממש לנצח בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין.

גורם בכיר בליכוד אמר ל"מעריב": "ויתרנו על הכל, כולל על נציג אחד מתוך שניים בוועדה לבחירת שופטים. אחרי כל ההבטחות הגדולות, כל מה שנשאר לליכוד בוועדה לבחירת שופטים הוא רק זכות הווטו, שלא היה שווה כל המאמץ שנעשה. הליכוד ירים ידיים בכל מה שקשור לבחירת שופטים, והסיכוי שלו להשפיע על בחירת שופטים בערכאות הנמוכות שואף לאפס".