שר הביטחון לשעבר ויו״ר התעשייה האוירית עמיר פרץ, נאם היום (שלישי) בוועידת הגמלאים של ישראל והמעו״ף בציון 75 שנה למדינת ישראל בהנחיית גדעון אוקו, והתייחס למצב בעזה ולרפורמה המשפטית.

"ההידברות - הדרך היחידה": יש עתיד והמחנה הממלכתי לא פורשות מהשיחות
"לא לפחד מהשמאל": המסר של לוין לנתניהו בישיבת סיעת הליכוד

״אחד היתרונות הגדולים של צה"ל והמודיעין זה לקחת אומץ לקבל החלטות, צה"ל יודע לחלק את המאמצים. יש הרבה מאוד רחשים ואמירות, אנחנו צריכים לדעת לבחור את האמירות שלנו. אנחנו לא צריכים להוכיח לשום אויב שאנחנו הצבא החזק ביותר. זה כבר הוכחנו מספיק פעמים״.

״אנחנו החלטנו כמדינת ישראל שלא רוצים לשהות בעזה. אף אחד לא רוצה לנהל את עזה, גם ברמה הבינלאומית", הוסיף, "זה שאנחנו מצליחים לראות את החמאס מתנהג כמו שלטון זאת התקדמות״.

"לגבי כיפת ברזל היה ויכוח גדול בנושא בזמנו, הרבה גורמים בצה"ל התנגדו, כי זה מסית מאמצים בדברים אחרים ואני הגעתי להחלטה שצריך להתמודד עם טילים קצרי טווח. בתקופה שקדמתי את כיפת ברזל אין מקום שלא דיברו עליי לא יפה, אני ואשתי היינו צוחקים מי מגיע ראשון לדלת מי רואה את הכותרת הלא מחמיאה של היום", ציין.

לאחר מכן נשאל פרץ מה עובר על המדינה כחברה, והשיב: "לא משנה מה עמדתך, צריך להוציא את צהל מהמשוואה הזאת. זה מסוכן, אנשי המילואים כל כך חכמים, לא צריך להיכנס לאמירות חסרות רוח".

לסיום אמר שר הביטחון לשעבר: ״אחדות זה דבר מאוד חשוב. אחדות המעשה, המחשבה נתונה לכל אדם לחשוב בדרכו ולכן צריך להפריד. את אחדות המעשה, ואחדות המחשבה. נצליח לתקן את הקרע, אני מקווה שמעז יצא מתוק, אני מאחל הצלחה לכל הנוגעים בדבר".