חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד התראיינה הבוקר (רביעי) בתכנית 'שבע-תשע' ב-103FM עם ענת דוידוב וגדעון אוקו והתייחסה לשיחות ההידברות בבית הנשיא בין נציגי הקואליציה והאופוזיציה בנוגע לרפורמה במערכת המשפט.

"עד ל־15 לחודש תהיה הסכמה. הפתרון הוא לא אינסטנט. אנחנו בשבועיים הקרובים צריכים לגבש את ההרכב, והוא תלוי בכל ההסכמות האחרות שאנחנו עושים. גם חוק יסוד החקיקה וזכויות האדם הם דבר חשוב. אתם בוחרים לקחת נושא אחד", אמרה. "אתמול היה דיון, נכנסתי אליו סקפטית ואמרתי שאני צריכה לסמן וי וללכת כי זו המשימה שהוטלה עליי. הדיון עסק בנושאים מהותיים. כשאתה יורד לפרט, אתה יכול לעשות זאת בצורה יותר פתוחה. דיברנו על זכויות אדם, על איזונים ובלמים מכל הצדדים".

שטרית תקפה: "מי שרץ ברחובות זה לא אלה שמבקשים לדבר על הרפורמה, מה שהם מבקשים זה להפיל את נתניהו. אנשים מצפים שנטפל גם ביוקר המחיה, ונטפל".

בכל הנוגע לדברי נגיד בנק ישראל על התקציב שעבר, המצב הכלכלי ועליית הריבים, אמרה חברת הכנסת: "לנגיד המכובד שאני מאוד מכבדת הייתי מציעה לחשב מסלול מחדש, כי נושא הריבית לא כל כך עובד. הריבית עלתה לא לפני שנה אלא הרבה לפני. אני חושבת שצריך לקחת את כל הנתונים הקיימים ולנסות להוריד את הריבית בדרכים אחרות. העברנו תקציב טוב, להערכתי ברגע שנעביר גם את ההסכמה, העולם העסקי־הכלכלי יירגע. המחירים לא האמירו אתמול ושלשום. שכחנו את התמונות מהשווקים, שראינו אנשים עוד לפני שנה ושנתיים רצים לתחנות הדלק עם עליות בלתי פוסקות". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש