לאחר הפיגוע שבו נרצח מאיר תמרי ז"ל בצפון השומרון, שמצטרף לגל מתקפות טרור מתחילת השנה, העריך היום (רביעי) סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, מזכ"ל "הביטחוניסטים", כי "צה"ל יצטרך לקבל החלטה לצאת למבצע נרחב בצפון השומרון למיגור הטרור". בשיחה עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM הסביר כי "בצפון השומרון יש תשתיות טרור שהולכות ונבנות על רקע של ואקום שנוצר שם, ולכן כשארגוני הטרור הולכים וגדלים שם - אין סיבה שיהיו פחות פיגועים". 

"נערך למלחמה שלא חווינו שנים": מה עומד מאחורי התרגיל הענק של צה"ל?

על הפיגוע הקשה בצפון השומרון אמר: "אנחנו מדברים על ירי מרכב חולף - אחד הפיגועים היותר שכיחים בצפון השומרון, שמסייע מאוד למפגעים להימלט ולהסתתר בדרך כלל ימים או שבועות. זה שוב פיגוע באמצע היום שבו למחבל מאד קל לברוח, כאשר הוא נמצא בסביבה שבה אין הרבה כוחות של צבא, אין מחסומים והוא נמלט לכפר הסמוך ומשם הוא נעלם. לצערי צפון השומרון, כפי שכבר דיברנו כאן לא מעט, רווי במחבלים, ארגוני טרור שהלכו וצמחו, ואנחנו עדיין מבצעים שם פעילויות מיוחדות, במאפיינים של מחבל אחד או שניים או מבצעים מאוחרים לאחר פיגוע, ולא נכנסנו לעשות פעילות נגד כל תשתיות הטרור".

בהתייחס לרמת השכיחות של פיגועים כאלה, הסביר: "רוב פיגועי הירי הם מרכב חולף ופחות סטטים, כמו שראינו רק לאחרונה את הירי לכיוון גן נר ולקיבוץ מירב על הגלבוע. רוב הפיגועים מרכב מבוצעים לעבר תחנות אוטובוס או מרכזי איסוף לציבור".

אתה מכיר היטב את איו"ש, אפשר למפות את הכבישים איפה יש סבירות גבוהה יותר או נמוכה יותר לפיגועים מרכב להציב מחסומים כדי להביא לצמצום פיגועי הירי?
"זה נורא קשה. פיגוע ירי מאפשר להימלט ולכן אפשרי מכל מקום. אבל אנחנו מדברים על פיגועים שמתבצעים ברובם בצפון השומרון וככל שהאזורים ללא נוכחות צה"לית, רוב הפיגועים יוצאים משם. לכן אנחנו רואים את רוב הפיגועים בצומת תפוח וצפונה. קל יותר להימלט לאזור ג'נין, טול כרם ושכם במקומות שבהם נוכחות פחותה של צה"ל ופחות התיישבות, כי במקום שיש התיישבות יש גם צבא, יותר ממקומות אחרים"

זאת אומרת שבצפון השומרון פחות נוכחות צה"לית מאשר במקומות אחרים כמו רמאללה וחברון. 
"נכון בגלל היעדר התיישבות. שמעתי פרשן צבאי שקשר את האירוע הזה לארוע של הקמת חומש. הוא היחיד שקשר את זה. ארגון הגא"פ (הג'יהאד האיסלאמי), לקח אחריות על האירוע הזה והוא דיבר בכלל על האירועים בעזה ולא על חומש. ההתיישבות בעניין הזה היא לא הבעיה, היא הפתרון, כי כמו שאמרתי בכל מקום שיש התיישבות יש גם צבא. זה אחד התנאים לשליטה מבצעית בשטח".

פעילות כוחות צה"ל לאחר הפיגוע בצפון השומרון. צילום: דובר צה"ל

יש חשש שפיגועים מהסוג שהיה אתמול עלולים להתרבות בתקופה הקרובה?
"לצערי, אני לא חושב שהם יתרבו אבל אני גם לא חושב שהם יתמעטו. בצפון השומרון יש תשתיות טרור שהולכות ונבנות על רקע של ואקום שנוצר שם. לא הרשות הפלשתינית, בלי נוכחות צה"לית קבועה. כשיוצאים למבצע, נכנסים ויוצאים אבל לא נוכחות קבועה. לכן כשארגוני הטרור הולכים וגדלים שם, אין סיבה שיהיו פחות פיגועים. כל מטרתם זה לפגוע בצה"ל והם מרכזים חלק מהמאמץ שלהם לדחוק את הרשות הפלשתינית שהיא אמצעי אבל המטרה להילחם בישראל".

את דבריו חתם באומרו כי "בסופו של דבר צה"ל יצטרך לקבל את החלטה, לצאת, יחד עם הדרג המדיני כמובן, למבצע רחב בצפון השומרון, כדי לשנות את המציאות. כמו שאמרת, הסיפור הזה הופך להיות קשה יותר. לא מן הנמנע שככל שנדחה את הקץ, אנחנו גם נראה פיגועים בתוך הקו הירוק ובמרכזי הערים של מדינת ישראל עד שנמגר אותם. מזכיר לך שמבצע "חומת מגן" התחיל רק אחרי הפיגוע הקשה במלון "פארק". לא שלא היו פיגועים נוספים, אבל עד שלא היה פיגוע כזה גדול - לא היה מבצע. אני מקווה שלא נצטרך לחוות או לספוג ארוע כזה גדול, כדי לקבל החלטה לטפל בטרור".