שר המשפטים יריב לוין התייחס בישיבת הממשלה האחרונה למחאות נגד הרפורמה המשפטית וחברי הקואליציה, וטען כי "מיעוט פוסט ציוני מנסה להשליט על ערכיו", כך דווח בחדשות 13. מי שהתייחסה הבוקר (שלישי) לדברים היא חברת מפלגתו, טלי גוטליב, שטענה: "השמאל גאון, הוא מושל מבלי להיות בשלטון".

"לא לפחד מהשמאל": המסר של לוין לנתניהו בישיבת סיעת הליכוד

"עם כל הכבוד, כמו שאמרתי מהיום הראשון, וחבל שלא מקשיבים לי, מהי המשמעות של להילחם על הרפורמה אם לא מפטרים את מיארה? ואנחנו לא מפטרים את מיארה כי אנחנו מפחדים שבג"ץ יתערב. אם היינו מפטרים את מיארה כמו שאמרנו ביום הראשון ובג"ץ היה מתערב, היינו יכולים להוכיח למה צריך להוציא את בג"ץ מהיכולת להתערב בהחלטות ממשלה חוקיות", הבהירה בפתח דבריה. 

בתוך כך, היא לא חסכה ביקורת מראש הממשלה, וציינה כי "נתניהו אמר שהוא עשה צעד חד צדדי משיקולים של חוסן לאומי וחברתי, ועכשיו לדבר על הרפורמה כאילו היא חזרה לשולחן - הרשו לי לגחך. אולי המשפט שראש הממשלה היה צריך לומר הוא שאולי חלק ממנה יחזור. אני לא מוכנה לומר אחרת גם אם ראש הממשלה אומר כי אני מסתכלת לאזרחים, וגם אם הם רוצים לשמוע משהו מסוים אני לא יכולה להגיד משהו שאני לא רואה כרגע. אני כמובן אשמח לראות שאני טועה". 

"שר המשפטים צודק מאוד", הביעה תמיכה בדבריו של השר לוין, והסבירה: "יריב לוין לא סתם דיבר על הרפורמה בעולם המשפט, שאגב הכל קשור למערכת היחסים בין כנסת כמחוקקת לבג"ץ כמי שמתערב עבודת הכנסת, זה לא קשור לאזרחים, לא לדיקטטורה וזה גם לא קשור לחמאות כי כמו שנחףש השבוע הן תוכננו לפני שהרפורמה נחשפה. יריב לוין צודק בכל מילה שהוא אומר, שלחו את חבורת 'חסמבה', שאני לא התקבלתי אלייה, לבית הנשיא, באיזה עוד מקום בעולם כנסת עם 64 מנדטים הולכת לבית הנשיא ויושבת שם? אני לא בחרתי אותם, הם לא מייצגים אותני, והם יושבים בבית הנשיא בנימוס כזה או אחר ואמרתי מראש - חבל ללכת. זה מדהים, השמאל גאון, השמאל לא נמצא בשלטון והוא מושל והימין שנמצא בשלטון, לא מושל. ואני אומרת כל הזמן, אני מצפה מהימין למשול, לסגל לעצמו מנטליות של שליטים ולא מנטליות של עבדים. ככה פשוט". 

"אני צריכה ללכת לבית הנשיא לחוקק חוק?", תקפה את המשא ומתן. "יושבים שם אנשים שאני לא יודעת מה הם מדברים, זה לא עובד ככה, לחוקק זה בכנסת, ממשלה עם כוח קואליציוני של 64 מנדטים לא צריכה ללכת לבית הנשיא. שהוא גם לא א־פוליטי, הוא איש שמאל, שהוא גם נושא עיניים, כך להערכתי, לתפקיד אחר אחריי שהוא יסיים את הנשיאות שלו. בגלל שדעתי לא נשמעת ולא דעתו של השר לוין, אנחנו מפסידים במערכה הזאת, במערכת המשילות. וכל הכבוד ליריב לוין שמודיע 'אני לא אכנס לועדה למינוי שופטים', כי יריב לוין מבין שימין חזק צריך למשול. ואין משמעות למשילות בלי להחזיר את הכוח לרשות המחוקקת".

עוד טענה ח"כ גוטליב כי "יש דברים חשובים יותר מהעניין המאוס הזה בבית הנשיא, אני לא מאמינה בפשרות חקיקתיות ואני לא מאמינה שנציגיי אופוזיציה ירצו להגיע להסכמות. הם לא יתנו שום תמונת ניצחון לקואליציה או לשום דבר שיריב לוין הציע. אמרתי את זה מהיום הראשון, אנחנו לא במשחק, האופוזיציה לא באמת חושבת על טובת המדינת ישראל, היא חושבת על טובתה שלה. אני מאמינה רק בכוח, אני מאמינה רק בעוצמה ולא בשום דרך אחרת". 

לבסוף, הגיבה להצבת התנאים של חברי יש עתיד: "אני לא מתרגשת משום איום, גם לא מעמוס מלכא שקורא לאיומים, הסתה ובריונות ולחפש אותנו בכל מקום. מלכתחילה הליכוד ומערך ההסברה של הליכוד לא דיברר את הרפורמה בצורה נכונה ואפשר לכוחות חזקים מאוד בשמאל שמתוזמרים מאוד ובעלי ממון רב לפגוע בחזון של הליכוד כקבוצה. הליכוד טעה כשהוא הורה לחברי הכנסת והשרים להיכנס לעוצר לראיונות, חוץ ממני, לא מכירה את המושג הזה. אלה היו שלל טעויות שלא אפשרו לרפורמה להיכנס לתהליך כזה. יותר מזה, אני אזכיר את דברי חז"ל - 'אמור מעט, עשה הרבה'. חברי בממשלה, בואו נמשול בלי פחד, מספיק את ההתרפסות וההתנצלות על כל צעד. אני לא מוכנה להפסיד את הכוח של הימין רק בגלל שאנחנו לא יכולים לסיים מערכה כזאת".

חה"כ גוטליב בוועדת החוקה: "נגעלת מהתנהגות השמאלנים" (צילום: ערוץ הכנסת)