האופוזיציה מפולגת: למרות ההצהרה המשותפת של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, לפיה "ההידברות בבית הנשיא היא האפשרות היחידה למציאת פתרון משותף" בנוגע לרפורמה במערכת המשפט, גורמים באופוזיציה מתוסכלים מהפיצול בין מפלגות הגוש, וטוענים כי "במקום להציג חזית אחידה מתעסקים בדברים פנימיים". לדבריהם, האופוזיציה מפולגת ולא מצליחה לנצח הצבעות משמעותיות ולהחליש את הממשלה.

"הרשו לי לגחך": גוטליב עוקצת את נתניהו ומסבירה מדוע "השמאל גאון"

בתוך כך, היום אמורים להיפגש לפיד וגנץ כדי לדון כדי לדון בזהות הנציג בוועדה לבחירת שופטים, זאת לאחר שלפיד יצא ללא תיאום עם סיעות האופוזיציה האחרות בהצהרה שהוא תומך בקארין אלהרר כמועמדת. לאחר הצהרתו ציינה יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, במהלך ישיבת סיעתה כי היא חושבת על מועמד אחר, ואפרת רייטן הכריזה כי היא תתמודד על מקום בוועדה, כאשר גם שמה של פנינה תמנו שטה עלה כאפשרות.

קארין אלהרר, פנינה תמנו שטה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
קארין אלהרר, פנינה תמנו שטה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

יש לציין כי קיים מתח מובנה בין לפיד בגנץ בנושא הזה ובכל הקשור לשיחות ההידברות בבית הנשיא, זאת למרות ההודעה המשותפת שהוציאו אתמול. ביש עתיד דורשים, בין היתר, לכנס תוך חודש את הוועדה לבחירת שופטים ולהניע את התהליך, בעוד שבמחנה הממלכתי רוצים עדיין לתת צ'אנס להידברות ולא לכנס בשלב זה את הוועדה במטרה להגיע להסכמות מול הליכוד. 

גנץ ולפיד נאמו הבוקר בכנס הורוביץ והם צריכים להיפגש, כאמור, במהלך היום, ולדון בנושא. זאת, גם בעקבות פנייתו של ליברמן שהמליץ ללכת בקו אחיד בנושא. 

בתוך כך, מעבר לרצון להוציא את לשכת עורכי הדין מהוועדה, הוגשה הצעת חוק שמטרתה להפוך את לשכת עורכי הדין לוולונטרית. ברקע הדברים, פורסמו בימים האחרונים סקרים בנוגע להתאמה לראשות הממשלה, מה שמוביל את לפיד ויש עתיד לנקוט בקו ניצי המחובר למחאה ברחובות נגד הרפורמה, בעוד שגנץ מציג קו פשרני ומתון יותר, על רקע עלייתו בסקרים. ביש עתיד, כאמור, לא מוכנים לשום פשרה.