הפרסה של יש עתיד: בעקבות ביקורת מצד השר לוין, מפלגת יש עתיד פרסמה היום (רביעי) ציוץ ברשתות החברתיות בו חזרה בה וטענה כי תמיכת הסיעה בהצעת חוק השיוויון של גלעד קריב הייתה "טעות מנהלתית". 

"לך תתאשפז": עימות חריף בין גדעון סער ויריב לוין במליאה | צפו

לדבריהם, "יש עתיד מבקשת להבהיר כי ההצטרפות שלה להצעת החוק של גלעד קריב מקורה בטעות מנהלתית וכי לא תעלה חוקים שקשורים לשינוי במערכת המשפט כל עוד מתקיימת הידברות בבית הנשיא".

כאמור, הסערה התעוררה בעקבות הצעתו של קריב לתיקון חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ולהכניס את ערך השוויון לתוך החוק. חברי הכנסת של יש עתיד תמכו בהצעה, אך בהמשך חזרו בהם וטענו כי מדובר ב"טעות מנהלתית". זאת, בצל הביקורת מצד שר המשפטים לוין, שהאשים: "אתם צבועים, אתם אומרים שאנחנו לא רוצים הידברות אמיתית אבל אתם מקדמים הצעות חוק לעומתיות הקשורות לעולם המשפט". 

ח"כ גלעד קריב מסר בתגובה להודעת יש עתיד: "אתם רציניים? כל השבוע אנחנו מצביעים על הצעות מתריסות וגזעניות של הקואליציה, ואתם מתנצלים על הצעה בקריאה טרומית לעיגון הזכות לשוויון? ההידברות לא מונעת מהממשלה המטורללת הזו לקדם את ההצעה שהציונות=חוק הלאום. אז על מה להתנצל? כי לוין צעק? הציוץ הזה הוא לא טעות מנהלתית, אלא ערכית".