חבר הכנסת מיכאל ביטון ('המחנה הממלכתי') שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל ופרופ' אריה אלדד בתכניתם ב-103FM והתייחס, בין היתר, להחלטת הקואליציה לעכב את הצעת החוק להוצאת שני נציגי לשכת עורכי הדין מהוועדה לבחירת שופטים.

משעל ציין יש מתחים באופוזיציה סביב בחירת הנציג בוועדה למינוי שופטים. וח"כ ביטון הודה: "גם שם לא מבדילים בין עיקר לטפל. העיקר הוא שיהיה מצב שבו לאופוזיציה יהיה נציג, אם הקואליציה תעמיד שני מועמדים מטעמה אז פניה לא לשלום, פניה למהלך חד צדדי וזה סוף דיון ההסכמות. אם היא תעמיד מצידה נציג אחד מהקואליציה, אנחנו נדרוש להביא מועמד".

עוד ציין באותו נושא: "אם הקואליציה מעמידה שני נציגים - אין דיון. אם היא מעמידה נציג אחד ונשאר מקום לנציג אופוזיציה, עיקר הדבר שיהיה נציג אופוזיציה ונציג קואליציה. אפשר שיהיה מוסכם, מה שקרה פה זה שזו הודעה תקשורתית שלפיד הודיע לגנץ. הם עדיין לא הכריעו בשאלה מי יהיה נציג האופוזיציה בוועדה ויש סיכוי שיהיה נציג מוסכם".

יריב לוין נגד גדעון סער

בנוסף, התייחס חבר הכנסת לחילופי הדברים הבוטים בין ח"כ גדעון סער לשר יריב לוין אמש במליאת הכנסת: "לא אהבתי את זה, גם לוין אמר דברים פוגעניים אבל בסוף כל אחד צריך לשלוט בשפה של עצמו ובאיזו דרך הוא ניגש לנושא. גם כשהמחלוקת חמורה, אני משתדל לא להיכנס אישית בבן אדם אלא להישאר בנושא עצמו. אבל מעבר למתח הזה, הבין אישי, ההכרעה על עתיד הרפורמה לא קשורה לרגשות של שני אנשים, אלא מה נכון למדינה ואיך עוצרים את מחול השדים הזה".

באשר לשיחות המתקיימות בבית הנשיא בין הקואליציה לאופוזיציה בנוגע לרפורמה המשפטית וסעיפיה, אמר: "השיחות רציניות ועמוקות. יש סיכוי להסכמות, הוא קשה מאוד, צריך מצד אחד להקפיד על הדברים שחשובים לנו, הקווים האדומים שהצגנו, ויחד עם זאת למצוא איזה נתיב שבו נסיר מסדר היום את הדבר שמפלג את העם, שיצר מציאות קשה מאוד בחודשים האחרונים. יש סיכוי, כל עוד הוא קיים צריך למצות את הפוטנציאל של השיחות הללו".

"אנחנו מאמינים שכל עוד יש שיחות על הסכמות בבית הנשיא לא עושים צעדים חד צדדים, ואז הוצע מתווה שיסירו את הסעיף מהצבעה באותו יום - מה שאנחנו קוראים הצעת חוק ודיון למועד אחר. מרוב שהיה מתוח ודם רע, פנו ללוין בשידור חי ואמרו לו 'בוא נסכם שלא נצביע על הדבר הזה', הוא לא הסכים. אבל מעבר לכך - אסור לאבד את התמונה הגדולה והאינטרס של הציבור הישראלי. התמונה הגדולה לא צריכה להיות מושפעת ממתחים בין אישיים", הדגיש ביטון.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM