שר הנגב, הגליל, והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף ('עוצמה יהודית') נאם אתמול במליאת הכנסת נגד "האפליה במתן הנחות בקרקע ליהודים". לדבריו, רק חיילים בדואים, דרוזים, או ערבים זכאים להנחה של 90 אחוז על הקרקע. בשיחה היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM הוא התייחס לדברים.

באשר לחוק הציונות, הסביר: "קודם כל זה לא חוק, זו החלטת ממשלה. זו הצעה שהעלנו לממשלה. יש היום מדיניות אנטי התיישבותית בכל מוסדות התכנון, ואנחנו רוצים לשנות אותה. כשאני רוצה בימים אלה להקים יישוב, יגידו לי 'זה לא כלכלי, לא רווחי, נוגד את השטחים הפתוחים', ואנחנו לא מבינים שיש ערך לתפיסת קרקע, להקמת ישובים. דבר נוסף, אני רוצה להרחיב היום יישוב קיים, אז יש לי הגבלות. לערבים ולבדואים משווקים כל היום קרקעות למגורים, ומה שקורה שאיבדנו כבר את הרוב היהודי בגליל, וזה הולך ונהיה יותר גרוע", טען.

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "הנקודה המרכזית היא שכרגע יש מציאות שלחיילים משוחררים מגיעים הטבות, וליהודים אין את ההטבה הזו. חייל בדואי, דרוזי, שמשתחרר מהצבא מקבלים 90 אחוזי הנחה על הקרקע, למה ליהודים זה לא תקף? למה אני סוג ב' כשאנחנו מגיעים לקרקעות מדינה? היקפי הבנייה למגורים נגזרים קודם כל ובראש בראשונה מתוכנית המתאר שמאושרות למגורים. מדיניות התכנון מעניקות עדיפות מוחלטת לתכנון למגורים ביישובים בחברה הערבית. ביישוב הכפרי לא בונים, כי לא מאשרים להם, כי וועדות הקבלה תוקעות אותם. אנחנו רוצים לשנות את זה. אני רוצה מדיניות חדשה, שהציונות תהיה ערך מכריע. אני בקשר עם ראשי רשויות דרוזים, בדואים, ערבים, אני לא הולך לפגוע להם בשום תוכניות. אני משקיע בהם, בכפרי נוער, סטודנטים, נותן להם תמריצים, סל בסוגיות של חוסן קהילתי. מנחם בגין בשנות ה־80 הבין את הבעיה והקים את התוכנית של הקמת עשרות יישובים במהירות בגליל, היום אני לא יכול לעשות את זה. אני יושב בוועדות התכנון, שומע בדיוק מה אומרים הפקידים, וזה כלי העבודה שאני משתמש בהם כדי לממש את המדיניות שלנו".

לסיום, התייחס השר וסרלאוף לידיעה כי הממשלה דחתה הקמת חדר מיון ממוגן בשדרות: "אנחנו נדאג שזה יקרה, נביא את הכסף שחסר, נדאג לזה. אנחנו יודעים לתת את זה, ואנחנו ניתן את זה. בלי פופוליזם. אי אפשר לבוא ולתקוף אותי ולהגיד שלא אכפת לי מתושבי שדרות, נתתי להם מיליונים בתיאום עם ראש העיר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM