ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד החוץ הישראלי התייחסו היום (חמישי) להחלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לסגירת החקירה נגד איראן,  למרות דוח סבא"א שקבע כי לאיראן יש מספיק אורניום לשלוש פצצות גרעיניות.

נתניהו מסר: "אני שומע את כל הפרסומים בעניין איראן, אז יש לי מסר חד וברור גם לאיראן וגם לקהילה הבינלאומית: ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני".

נתניהו: "ישראל תעשה כל מה שצריך לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני"

למרות ההפרות בתוכנית הגרעין: סבא"א סגרה שתי חקירות נגד איראן
גלנט במסר לאיראן: "עלולים להידרש לממש את חובתנו על מנת להגן על המדינה"

כאמור, משרד החוץ הוציא הודעה בדבר סגירת תיק מריוואן על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית וכינה זאת "עניין מטריד מאוד".  "ההסברים שסיפקה איראן לנוכחות חומר גרעיני במקום, אינם מהימנים או אפשריים מבחינה טכנית", צין משרד החוץ, "איראן ממשיכה לשקר לסבא"א ולהונות את הקהילה הבינלאומית". 

"הכניעה של מנכ"ל סבא"א ושל הסוכנות הבינל לאנרגיה אטומית ללחץ הפוליטי האיראני מאכזבת מאוד בעיקר מפני שהמידע בתיק מצביע באופן בלתי משתמע לשני פנים על הפרות איראניות בוטות של הסכמי הפיקוח", הוסיפו.

לסיום ציינו במשרד החוץ כי "לסגירת התיק עלולות להיות השלכות מסוכנות ביותר - והיא מעבירה מסר לאיראנים כי אינם נדרשים לשלם מחיר על הפרותיהם, וכי הם יכולים להמשיך להונות את הקהילה הבינלאומית בדרכם להשגת תכנית גרעין צבאית מלאה. בנוסף, סגירת התיק באופן זה, פוגעת קשות באמינותה המקצועית של סבא"א".