בחדשות 13 דווח הערב (חמישי) כי מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן היה אמור להגיע לביקור בזק בישראל במסגרת ביקור במזרח התיכון, אמנם החליט לבטל.

נתניהו: "ישראל תעשה כל מה שצריך לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני"
גלנט במסר לאיראן: "עלולים להידרש לממש את חובתנו על מנת להגן על המדינה"

בחדשות 13 דווח כי גורם מדיני ישראלי בכיר טען כי "ייתכן שמדובר בביטול טכני, אבל אי אפשר להתעלם מהעיתוי הרגיש. האמריקאים מנסים להוריד את הנושא האיראני מסדר היום ועד לבחירות. הם הבינו שלא ניתן להפסיק את הנושא הגרעיני ללא פעילות צבאית באיראן".

כזכור, אתמול פרסמה סוכנות האנרגיה האטומית כי לאיראן יש מספיק אורניום לשלוש פצצות גרעיניות. לפי הדוח, לסוכנות אין עוד שאלות על חלקיקי אורניום שנמצאו מועשרים לרמה של 83.7% במתקן התת־קרקעי שלה בפורדו, וכי היא סיימה את החקירה שלה על המתקן שנחשף בעבר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי הדוח, איראן הגדילה ב־25% את רמת האורניום המועשר לרמה של 60% והיא ממשיכה להפר את ההגבלות שהוטלו על פעילותה הגרעינית במסגרת הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, ואשר ארה"ב תחת ממשל טראמפ נסוגה ממנו. בדוח נכתב כי מלאי האורניום המועשר של איראן מוערך בכ־114.1 ק"ג לרמות שונות של עד 60%. כמות של 42 ק"ג אורניום מועשר ברמה של 60% מספיק עבור פצצה גרעינית אם ממשיכים להעשיר אותו למטרה צבאית.