בעקבות עתירת נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים לדחיית בחירת הרבנים הראשיים אשר פורסמה לראשונה במעריב, שר הדתות הודיע לבג"ץ כי החליט לדחות את הבחירות כנדרש. שר הדתות הודיע אמש למשנה ליועמ"שית כי "לאחר שלמד את העתירה אגב גיבוש תגובת המדינה אליה, שקל את הנושא והקשיים שהתחדדו בין סמיכות הזמנים בין מועד הבחירות לרבנים הראשיים ובין מועד הבחירות לרשויות המקומיות, החליט לפעול לקידום תיקון חקיקה להארכת כהונתם של הרבנים הראשיים המכהנים ולדחיית הבחירות".

כזכור, העתירה הוגשה מכיוון שבנציגות חששו כי המעורבות של הרשויות המוניציפליות בבחירת הרבנים הראשיים, כאשר בחירת הרבנים הראשיים מתקיימת כשלושה חודשים לפני הבחירות לרשויות המוניציפליות, תביא ל"חשש ממשי לטוהר המידות" בשל השיקולים הפוליטיים שישקלו ראשי הרשויות אשר מעמידים את עצמם לבחירה נוספת.

בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד אילן קמינצקי, נכתב כי הסעדים הנדרשים בעתירה נצרכים "באופן הכרחי ובהול להגנה על שלטון החוק ועל קיום טוהר המידות ומניעת הליך פסול ומשוחד פוליטית, לבחירת הרבנים הראשיים לישראל". כאמור, שר הדתות קיבל את האמור בעתירה עוד בטרם קיום דיון בנושא.

עו''ד אילן קמינצקי (צילום: באדיבות המצולם)
עו''ד אילן קמינצקי (צילום: באדיבות המצולם)

עו"ד אילן קמינצקי מסר למעריב: "אנו שמחים שהמדינה  קיבלה את עמדתנו כי קיימת חובה למנוע פגיעה בטוהר הבחירות.  בחירות לרבנים הראשיים צריכים להיות נקייים משיקולים פוליטיים. נמשיך לעמוד על המשמר לקיום הליך בחירות נקי ושמירה על טוהר הבחירות ועל מוסד הרבנות הראשית".