מפגינים ליוו הלילה (שבת) את ח"כ שמחה רוטמן בדרכו למלון בו שהה בניו יורק כשהם צועקים לעברו סיסמאות. בשלב מסוים, רוטמן חטף מאחת המפגיננות מגפון בכוח וניסה להתחמק מהמוחים. בתיעוד שפורסם לאחר מכן, נראה רוטמן כשהוא מחזיר את המגפון. 

עימותים נרשמו בהפגנה מול ביתו של נתניהו בקיסריה; שלושה נעצרו

המפגינה הגישה תלונה במשטרת ניו יורק. לאחר הגשת התלונה המפגינה טענה: "מכל המפגינים שהקיפו אותו, הוא בחר לתקוף את האישה היחידה בחבורה. אחרי שהוא תלש לי את המגפון מהצוואר, היה עוד אירוע שבו הוא הסתובב ונעמד מולי, נצמד אלי כמה שיכל כשרק המגפון מפריד בינינו והוא איים עלי. הגוף שלו היה הרבה יותר גדול משלי והוא ניסה להדוף אותי אחורה".

"האמת שהסתכלתי עליו ברגע הזה ויותר מהכל אני חושבת שריחמתי עליו. ראיתי אדם אגרסיבי מאד אבל גם רדוף ואולי אפילו מבוהל שכאילו שאיבד את הדרך. התנתק מהעם שלו. אני מקווה שהוא לא מביא את האלימות הזו והתסכול הביתה. בעיקר אני מקווה שהנשים שבחייו לא צריכות להתמודד עם אגרסיות כאלה ושהוא מטפל בעצמו", הוסיפה. 

ממובילי המחאה בניו יורק, שני גרנות-לובטון, נמסר: "מי שמנסה לפרק את הדמוקרטיה הישראלית ואת העתיד של הילדים שלנו שלא יצפה לחופשה שקטה בניו יורק. הבטחנו ואנחנו מקיימים: נגיע לכל מקום. לא ניתן להם להפיץ שקרים. הקהילה פה נחושה למלא את תפקידה בהגנה על ישראל".

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: ״רוטמן מאבד עשתונות, ומשטרת קיסריה מקבלת הוראות מטורללות להלום במפגינים. המרדף אחרי הפיכת ישראל לדיקטטורה שיגע אותם". 

כאמור, מאות מפגינים מחאו אמש סמוך לבית כנסת של הקהילה החרדית בני ישורון בניו ג'רזי שם שהה רוטמן. בסיום ההפגנה רוטמן הוברח מהמקום ויצא מהבית השכן לאולם על מנת להימנע מהמפגינים שקראו "בושה" לעבר רכב השר שחלף.