שלושה ימים עד למועד הגשת שמות המועמדים לוועדה לבחירת שופטים - ובקואליציה טרם התקבלה החלטה סופית בנוגע למספר ולזהות נציגיה בוועדה.

יסכימו על מועמדת לוועדה לבחירת שופטים? לפיד וגנץ הודיעו כי יעבדו בתיאום
מומחים למשפט: "נציג אופוזיציה בוועדה למינוי שופטים חיוני לדמוקרטיה" | פרסום ראשון

בימים האחרונים מופעל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו על ידי שורה של בכירים בליכוד, המציעים לו להגיע להסכמה עם יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד על כך שהקואליציה תציג מועמד אחד בלבד מטעמה, וכן תתמוך במועמד המוסכם של האופוזיציה - זאת, לדברי אותם גורמים, "כדי למנוע הפתעות בלתי רצויות מכל כיוון אפשרי".

החשש שאליו הם מתכוונים כאשר מזהירים מ"הפתעות" נובע מהדיבור שמתנהל בקרב גורמים בליכוד המזוהים עם שר המשפטים יריב לוין, ונחשבים לאנשי "מחנה לוין והרפורמה". לפי טענה זו, כדי לוודא שהוועדה לבחירת שופטים לא תתכנס - גם אם ייבחרו חבריה - יש לבצע תרגיל ולבחור את שני נציגי האופוזיציה, ובכך להביא את המצב לעד האבסורד. "בחירת שני נציגי האופוזיציה תיאלץ את נתניהו לא למנוע את העברת החוק שמשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים בקריאה שנייה ושלישית", טוענים תומכי התרגיל.

על כן, כדי למנוע מצב שייבחרו או שני נציגי קואליציה או שני נציגי האופוזיציה, גורמים מהמחנה המתון יותר בליכוד לוחצים על נתניהו להגיע להסכמה ברורה עם יו"ר האופוזיציה לפיד. כך או כך, לטענת גורמים בליכוד, ברקע הוויכוח סביב הבחירות לוועדה לבחירת שופטים, המתח בין נתניהו לבין לוין הולך וגובר.