חנה רוטמן, רעייתו של יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, חה"כ שמחה רוטמן, שחזרה הבוקר (ראשון) בראיון בכאן רשת ב' את העימות בין בעלה למפגינים בניו יורק, במהלכו חטף רוטמן את המגפון מאחד המשתתפים במחאה. רוטמן טענה כי השניים חוו תקיפה מצד המפגינים, ותהתה: "כיצד הם מסתובבים חופשי?". 

"בהתחלה זו הייתה הפגנה רגילה, אבל כשיצאנו זו כבר לא הייתה הפגנה, זו הייתה תקיפה. הקיפו אותנו מכל הכיוונים ועמדו צמוד אלינו, במרחק של פחות ממטר. היו שם שמונה-עשרה אנשים, וכולם צילמו אותנו עם הטלפונים וצעקו בהיסטריה. הם צעקו 'דמון-רוטמן' וזה זעזע אותי. בשלב מסוים אישה מבוגרת הצמידה את ראשה לראש של שמחה, וזה היה במרחק של 10 ס"מ. היא אמרה לו: 'הלוואי שהחיים שלך יהיו קצרים'. בחיים לא שמעתי מישהו מדבר ככה אל מישהו אחר פנים אל פנים". 

"אנשים שואלים במשך חודשים ארוכים איך אני מתמודדת והילדים מתמודדים עם המפגינים, ואני תמיד אומרת שאני לא חוויתי את זה אף פעם. כשאני הולכת ברחוב אנשים מפרגנים בכל מקום. אני בטוחה שיש כאלה שיש להם ביקורת, אבל הם לא מביעים אותה. לא חוויתי את זה. פעם ראשונה שאני חווה את זה מול העיניים". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>
שמחה רוטמן חוטף מגפון ממפגינה (צילום: שני גרנות-לובטון)

פגעו בך?
"אדם עומד מולי, מקדימה ומאחורה, ולא יכולתי להתקדם. אני לא אשת ציבור, אני סתם הולכת ברחוב באיש זרה באמצע הלילה". 

לקחת בחשבון שזה משהו שיקרה לעתים?
"כשהוא נבחר לכנסת בפעם הראשונה אז השכנה אמרה לי שיגיעו מפגינים ואני צחקתי. מפגינים זה סבבה, גם אני הפגנתי ואני ממש בסדר עם זה, אבל אני לא חושבת שדבר כזה כמו שהיה הוא מקובל באיזשהו מקום בעולם. זו לא הפגנה".

על חטיפת המגפון אמרה: "מה שקרה הוא שאנשים הסתירו לי, לא ראיתי מה קורה. כל החוויה הזו הייתה כל כך מטלטלת וקשה, אני לא האמנתי שאני אהיה בחוויה כזו שבה תוקפים את זה ככה. לא עמדתי צמוד אליו, ועדיין שרפה לי האוזן 20 דקות אחר כך. אלה היו כאבים איומים. פשוט חוויה נוראית".