אלפי חותמים הצטרפו לעצומה יוצאת דופן בדרישה לגוון את הוועדה לבחירת הרב הראשי: "על הוועדה לבחירת הרב הראשי לכלול נשים, אישי ציבור, רבנים ורבניות, מגוונים ומעדות שונות". היום (ראשון) צפויה להתכנס ועדת הרבנים לבחירת מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי – כאשר בצל הוועדה מתפתחת מחאה גדולה בציבור הדתי לאומי.

לקראת הכרעה: הציונות הדתית תבחר את מועמדה לתפקיד הרב הראשי האשכנזי

"אנו, רבבות מבנות ובני הציונות הדתית, מביעים את מחאתנו נגד הקמת ועדת רבנים מצומצמת לבחירת הרב הראשי הבא. אנו קוראים יחד להקמת ועדה רחבה הכוללת נשים, אישי ציבור ורבנים מגוונים ומעדות שונות. חתמו על עצומת הכיפות הסרוגות למען ועדה רחבה ומייצגת לבחירת הרב הראשי הבא", במילים האלה פנו בסוף השבוע דניאל גולדמן וד"ר דפנה עציון, שתי דמויות בכירות ומוכרות בציונות הדתית, אל אלפי בני ובנות המגזר הדתי לאומי בדרישה לחתום על עצומה אשר תמנע את הקמת ועדת הבחירה ברב הישראלי לישראל במתכונתה הנוכחית.

העצומה צברה תאוצה מרשימה ובזמן קצר הגיעה אל אלפי חותמים אשר הצטרפו לקריאה לגוון את הוועדה. מוביל הקמפיין דניאל גולדמן: "קשה שלא לשמוע את הקולות ולחוש את התסכול אותו חש חלק ניכר מבני ובנות הציונות דתית. אנשים רבים מרגישים כי הציונות הדתית בה גדלו הולכת ונלקחת מהם, וכי ישנם היום גורמים רבים אשר מנסים להשתלט בכל מחיר על הציונות הדתית ולהפוך אותו לזרם שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי הציונות הדתית כפי שהכרנו ואנו כה אוהבים. הרב הראשי לישראל הוא דמות אשר צריכה לייצג את כלל עם ישראל וככזאת עליה להיבחר על ידי ועדה רחבה ומגוונת, אשר תייצג את כלל אזרחי ישראל".

בעקבות כך הוחלט לקיים הצבעה חשאית האם לקיים את ההצבעה בעד בחירת מועמד לרב ראשי היום או לדחות את ההצבעה. בסיומה, 27 הצביעו בעד קיום ההצבעה היום מול שמונה שהתנגדו. חמישה רבנים נעדרו.