ח"כ ולדימיר בליאק שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM והתייחס לתקרית עם יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט שמחה רוטמן שנצפה בניו יורק חוטף את המגפון ממפגינה. רוטמן טען ש"המפגינים חסמו לנו את הדרך, דרכו לאשתי על הרגל וקיללו, לרבות איחולי מוות". 

"דחפה לי אותו לאוזן": רוטמן מגיב לראשונה לתקרית המגפון בארה"ב

"אנחנו מייצגים פה מדינת ישראל יהודית, דמוקרטית וליברלית. אני תומך במדינת ישראל, אני פטריוט ישראלי בדיוק כמו המפגינים פה שנאבקים נגד ההפיכה המשפטית ולמען הדמוקרטיה הישראלית. אני לא רואה פה שום סתירה. אני חושב שזה לגיטימי להתנגד לממשלה הזאת שהיא אנטי ציונית והורסת את הדמוקרטיה הישראלית", אמר בליאק בפתח הריאיון.

לגבי התקרית עם רוטמן והמפגינים, ציין: "אני לא הייתי באירוע. המשלחת הייתה בסעודת שבת עם השליחים של הסוכנות היהודית, ורוטמן הצטרף. אני יצאתי למפגינים, דיברתי איתם. ראיתי היום בבוקר את התגובה שלו. אלה לא אנשים שתוקפים פיזית, ולא אנשים שמאחלים מוות. אני סבור שהוא משקר וזה לא היה. אגב, אין שום הוכחה לכך".

עוד טען חבר הכנסת מ'יש עתיד': "לא היה מגפון לתוך האוזן, אלא אם כן לשמחה רוטמן יש אוזניים באורך של מטר וחצי. זה פשוט לא היה. לא צריך להמציא דברים. הייתה מחאה לא נעימה, אבל זו מחאה לגיטימית. אנחנו נבחרי ציבור, ולאבד ככה עשתונות ולתקוף מפגינים שמביעים מחאה, אולי לא נעימה, לא סימפטית, אבל לגיטימית וחוקית... אני לא הייתי נוהג בצורה כזאת. לא הייתה שום תקיפה פיזית. כמו שהוא סגר לנו מיקרופונים וזרק אותנו ללא שום סיבה מוועדת החוקה, ככה הוא ניסה להשתיק גם את המפגינים. זו מחאה לגיטימית, לפעמים היא לא נעימה, אבל אנחנו באירוע שהוא לא רגיל, מה לעשות?"

לסיום, אמר: "אחרי סדרה של פגישות כאן עם יהודי ארה"ב, אני מתרשם שהפער הערכי בין הממשלה הנוכחית לבין יהדות ארה"ב הולך ומתרחק, וזאת סכנה מאוד גדולה לעתיד היחסים שלנו עם הידידה הכי חשובה שלנו בעולם, ועל זה צריך לדבר, ומה לעשות? שמחה רוטמן גורם להתרחבות של הפער הזה. אני באתי להקשיב, לא באתי להביע עמדה ולהביע עמדות פה כנגד הממשלה. אני חלק מהמשלחת של הסוכנות ובאתי בעיקר להקשיב וללמוד, והמסקנות שלי מאוד בעייתיות. אנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו מגשרים על הפער הזה כי בעיניי הוא מאוד מסוכן וגם יגלוש לכל מיני תחומים נוספים ביחסים שלנו".

סייע בהכנה לכתבה: אמיתי דואק, 103FM