ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) במסגרת התרגיל הצבאי "אגרוף המחץ", למצב הביטחוני המתוח בגזרות השונות. הוא אמר את הדברים במהלך כינוס של הקבינט המדיני-ביטחוני, שכינוסו הוא חלק ממהלך התרגיל. 

דיווח: ארה"ב ואיראן הגבירו את המגעים להסכם גרעין חדש
על סף הסכם גרעין חדש: הפגישות שנערכו בין בכירים אמריקאים ואיראנים

"המציאות באזורנו משתנה במהירות. אנחנו לא שוקטים על שמרינו. אנחנו מתאימים את דוקטרינת המלחמה שלנו ואת אפשרויות הפעולה שלנו בהתאם לשינויים הללו, בהתאם למטרות שלנו שהן אינן משתנות", ציין. 

נתניהו דיבר על ההיערכות למערכה רב זירתית: "אנחנו מחויבים לפעול נגד הגרעין האיראני, נגד מתקפות הטילים נגד מדינת ישראל ונגד האפשרות של חבירת הזירות, מה שאנחנו קוראים מערכה רב זירתית. זה מחייב אותנו לשקול, אם אפשר לשקול מראש, כמה וכמה מההחלטות המרכזיות שהקבינט וממשלת ישראל יצטרכו לקבל יחד עם מערכת הביטחון, עם צה"ל ועם גורמי הביטחון האחרים".

ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני (צילום: חיים צח /לע''מ)
ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני (צילום: חיים צח /לע''מ)

לנוכח הספק באשר להתערבות אמריקאית בפעולות צבאיות כאלה ואחרות של ישראל, ציין ראש הממשלה: "זו מטרת התרגיל. אנחנו בטוחים וסמוכים שאנחנו יכולים לטפל בכל איום בכוחות עצמנו, וגם באמצעים אחרים". מטרת התרגיל היא לעלות את כשירות צה"ל ומוכנותו למערכה ממושכת, תוך התמודדות עם אירועים שונים".

שר הביטחון, יואב גלנט, נשא גם הוא דברים בפתיחת דיון הקבינט המדיני ביטחוני שהתכנס בבסיס הקריה שבתל אביב, במסגרת התרגיל המטכ״לי ״אגרוף המחץ״, ואמר: ״מוטלת עלינו החובה להשקיע בעניין הביטחוני ולהערך למצב בו נצטרך לקבל החלטות״.