מצעד התמיכה בישראל שהתקיים אתמול (ראשון) בניו יורק, בהשתתפות שרי ממשלה, משך אליו את המפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט. סרן רוי גורדון, ממובילי מחאת אחים לנשק שנכח במצעד הסביר בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM, את חשיבות המחאה מעבר לים.

לקראת הסכמות בהידברות? דיווח: העסקה שמתבשלת בבית הנשיא
הקהילה היהודית בניו יורק: “יש לנו זכות וחובה להיות חלק מהמאבק על דמותה של ישראל”

"כבר לפני כחודשיים התחלנו להבין שיש פה באירוע בקנה מידה עולמי", הסביר, "הבעיות שהממשלה מייצרות פה הן בקנה מידה בינלאומי. גם לדמוקרטיה וגם לערכים המשותפים עם ארה"ב. הגענו לכאן לניו יורק, בפועל זה מתחלק, רוב הזמן זה פעילויות הסברה, הסבר של הדעה הלגיטימית שלנו, וחלקן זה פעולות מחאה".

גורדון התייחס גם לשאלת מימון הגעתם של המפגינים למצעד. "אנחנו יצאנו במשלחת של חמישה אנשים. זה בעצם שיתוף פעולה של מחאת ההייטקיסטים, הטייסים, אחים לנשק ויוצאי השב"כ. אנחנו בתוך הפעילות שלנו אוספים תרומות, מאנשים שחרדים למדינה ומימנו את כרטיס הטיסה. נסענו - אין פה שום סיפור, אפשר להפסיק לבחון מאיפה מגיע הכסף".

"אני מימנתי חלק מהנסיעה, השהות שלי פה אני מממן אותה", הדגיש והוסיף: "רק לאחים לנשק יש למעלה מחמישים אלף איש שתומכים בנו, תכפילו את זה במאה שקלים, אני מאמין שתגיעו לתוצאה שהיא יותר מנסיעה של חמישה אנשים. זה הסיפור. אני לא מסתיר שום דבר".

בהמשך, טען גורדון כי "הדבר המדהים לראות זה את ההבדל של ההבנה של מהו חופש הביטוי. הדבר היחידי בכל האירועים שהייתי פה זה לשמור את המדרכה פתוחה להולכי רגל, אף שוטר לא תקף אותי, ואגב, גם כשהלכנו ליד רוטמן היו שוטרים ואף אחד לא חשב שהאירוע חוצה גבולות. יש פה עולם שלם שבו חופש הביטוי הוא ערך עליון. ביצעתי הפגנות שלא התקבלנו בארץ בעין יפה, מה שאנחנו עשינו היום בניו יורק לא שונה ממה שנעשה בקיסריה מול בית ראש הממשלה. לא סיימנו עם פצועים".