בהמשך לפרסומה הבוקר (שני) במעריב, בו חשפה כי מקורביו של נתניהו סבורים כי "השר לוין מוביל לפיצוץ השיחות" סביב סוגיית הרפורמה במערכת המשפט, שוחחה אנה ברסקי, הכתבת המדינית של מעריב, עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM. 

בפתח דבריה ציינה ברסקי כי "השיחות בבית הנשיא לא חודשו, ולא רק זה, בדקתי האם יש לו"ז להמשך השיחות ואמרו לי שאין לו"ז להמשך השיחות. ממתינים לדבר אחד ויחיד - איך תסתיים הסאגה עם בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת השופטים בהרכבה הנוכחית. אני מזכירה במחרתיים זה הדד־ליין להגשת המועמדיויות וגם אז, אנחנו לא נדע באמת מה הכיוון משום שגם כל צד יכול להציג יותר ממועמד אחד, זה לא אומר שמגיעים להבנות לקראת הבחירות ב־14 ביוני, וגם אפשר להסיר מועמד, כך אני חושבת שהמתח לא יתפוגג".

היא חשפה כי היא "שמעה מגורמים בליכוד כי הקרע בין נתניהו ללוין הולך ומעמיק, כאשר גם גורמים מצד לוין מאשרים וגם גורמים מצד נתניהו. המצב באמת מאוד מאשר את התמונה הזאת. כי נתניהו, אם היו שואלים אותו בלבד, ועוד כמה גורמים, בטוחים שצריך להימנע ככל שאפשר מהפיצוץ, ופיצוץ יבוא אם לא יגיעו להסכמה בבחירת הנציגים בוועדה לבחירת שופטים. ואפילו, אם באמת ייבחרו הנציגים אבל יריב לוין לא ייכנס את הוועדה, בסופו של דבר זה יוביל כנראה לפיצוץ בשיחות ויש עתיד אומרים את זה כבר שבועיים. יש באמת הרבה מעבר לדיון לצורך הוויכוח".

 

"יריב לוין מאוד פסימי", ציינה. "בשיחות סגורות הוא מבהיר כי הוא לא יוותר על הועדה לבחירת שופטים, הוא אמר 'לא אכפת לי מי באמת יהיו חברי מטעם הכנסת, אני לא מכנס הוועדה אם אין רוב לקואליציה ואם אין הסכמות באשר לזהויות של המועמדים לרשות העליון'. אפילו דובר במחנה לוין על תרגיל שאולי כדאי לקדם אותו - בכלל לגרום לבחירת שני נציגי אופוזיציה ואף אחד מנציגי הקואליציה ואז אנחנו נגיע למצב של אבסורד שייאלץ את נתניהו לוותר ולאפשר ללוין לקדם את החקיקה. ולכן לוין אומר שהוא פסימי, הוא לא מאמין גם בפקטור של בחירות ללשכת עורכי הדין". 

ברסקי הוסיפה: "אצל נתניהו כאמור כועסים על זה מאוד ושמעתי מאנשים שקורבים לראש הממשלה, שבאופן אישי הוא מתוח ביקורת על יריב לוין ושהוא פסל לאחרונה כמה יוזמות של הסכמות מול האופויזציה. גם עלה הרעיון אולי להציג בתור נציג אופוזיציה את מנסור עבאס. עלה רעיון ממש בשבוע האחרון בסביבת נתניהו שאולי נציג האופוזיציה שכדאי לתמוך בו הוא דווקא מנסור עבאס, כי הוא לא קשור למשחקים שמובילים יש עתיד והמחנה הממלכתי אז אולי אפשר לדבר איתו אוטונומית, וגם טענו כי עמדותיו שמרניות. הערב נתניהו נפגש עם נציגי הסיעות הערביות בכנסת, זה עוד סימן של נתניהו להראות שהוא מושיט יד. על פי הדיווחים של אנשי נתניהו, כל הרעיונות האלה טורפדו על ידי לוין. אני חושבת שבאמת יש קרע וזעם ומן תסכול של נתניהו שמצד אחד לא רוצה להגיע לפיצוץ, אבל גם לא רוצה להגיע לפיצוץ עם שר המשפטים". 

לקראת סיום, היא עדכנה על המסר שהעביר נתניהו לארצות הברית: "המסר אינו חדש, זה מה שישראל אומרת בכמה אפשרויות וזה לא אומר שמחר אנחנו יוצאים לפעולה עצמאית מול איראן. זה אומר שבישראל מודאגים מכמה מגמות שמתרחשות במקביל. מצד אחד, הסכם ביניים שכביכול מתרחש בין איראן לבין ארצות הברית, ואם הכל נכון והוא יבשיל הוא בסופו של דבר מעניק לאיראן שנה - שנה וחצי תמורת הסרות הסנקציות, דבר שישיראל מתנגדת לה בעוצמה". 

"רואים שארצות הברית פחות מאמינים בדרכה של ישראל. במקביל, אנחנו רואים בדאגה רבה את מה שקורה כאן באיזור, ראינו שמפקד חיל הים של איראן הודיע כי יש ברית איזורית, זה נורא מדאיג את ישראל. במקביל, יש ברית דומה, להגנת השיט בראשות ארצות הבירת, שרק לאחרונה איחוד האמירויות קמה והולכת, עוזבת את הברית הזאת לטובת ברית עם איראן. זה מאוד מדאיג וגורם לנתיהו לומר שוב ושוב שיראל לא תוותר, ובסופו של דבר גם אם היא תישאר לבד היא לא תוותר על עצמהף זה המסר", סיכמה.