בחדשות 13 דווח אמש על עסקה אפשרית שמתבשלת בשיחות המתקיימות בבית הנשיא בנוגע לרפורמה במערכת המשפט. על פי הדיווח, כי האופוזיציה תיתן הסכמה לחוקק את חוק היועמ”שים וצמצום עילת הסבירות. מנגד, הקואליציה תיתן התחייבות ממשלתית לא לחוקק שום חוק באופן חד צדדי בנושאי משפט לכל אורך הקדנציה.

מאסו מלחכות לתשובה: המסר של יש עתיד לקואליציה
הצורך בשינוי: אין עוד טעם בהתקשקשות חסרת התוחלת בבית הנשיא | דעה

ח"כ גלעד קריב שוחח הערב (שני) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והתייחס למגעים בין הצדדים: "אנחנו באמת לא בחדר המו"מ. הסיבה היחידה שהמו"מ מתנהל זו המחאה, אף אחד לא מפחד מהמחאה, היא זו שמעניקה את הרוח הגבית לקרב הבלימה נגד ההפיכה המשטרית. זה בסדר גמור שנציגי האופוזיציה בחדר מתחשבים מאוד בדעת המחאה. בינתיים נראה לי שמערכת ההפחדה הקיימת היא בין השר לוין לרה"מ נתניהו".

חבר הכנסת ממפלגת העבודה הדגיש כי הוא חושב שיש צורך בהידברות, אולם "היא חייבת לכלול בתוכנה את ההבנה שלא מקדמים שום דבר שקשור לעצמאות השופטים ולדרך המינוי שלהם. אנחנו בשלב האולי". בנוסף, הודה כי השמאל נמצא במצב לא טוב. "הלוחמנות שאנו מפגינים בחמשת החודשים האחרונים, ואני באמת נלחמתי באופן רציני בשמחה רוטמן בוועדה, היינו הסיעה הכי תקיפה בכל הדיונים הללו, לא שינה את מצבנו בסקרים. הדרך לשיקום השמאל הציוני בישראל עוברת דרך איחוד כל הכוחות", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm