לאחר ימים רבים של חילוקי דעות בין חברי הקואליציה לאופוזיציה כחלק מניסיונות הפשרה באשר לרפורמה בבית הנשיא, אתמול פורסם כי בין הצדדים מתגבש סיכום שיוביל לתמיכתה של האופוזיציה בחוק היועמ"שים. חבר הכנסת חנוך מילביצקי שוחח היום (שני) עם אריה אלדד ורוני בר־און בתוכניתם ב-103FM והגיב לדברים.

המחאה בניו יורק נגד הרפורמה המשפטית: "הממשלה מייצרת בעיות בקנה מידה בינלאומי"
הקהילה היהודית בניו יורק: “יש לנו זכות וחובה להיות חלק מהמאבק על דמותה של ישראל”

"מה שעומד על הפרק מבחינת הקואליציה לא זז בשבועיים האחרונים", טען בתחילת השיחה. "השיחות הללו, בניגוד לאיך שמנסים לצייר אותן כל מיני גופים, עובדות. כמי שהגיע מאוד פסימי לשיחות וחשב שהוא הולך לבזבז את זמנו, המציאות טפחה על פניי. ההפך לגמרי. כולם מתעלים מעל האינטרסים הצרים ורוצים להגיע להבנות והסכמות, ואפשר להגיע לזה לדעתי. מה שמלחיץ כל הזמן את המערכת היא הוועדה למינוי שופטים".

בהמשך, הבהיר: "אם יש הסכמות, אפשר לעשות את כל הדברים הללו. כדי למנות שופט וחצי בעליון לא היה צריך את כל הסיפור הזה. מה שאנחנו רוצים לעשות זה לייצר מנגנון חדש שיאפשר איזון לאורך זמן במגוון השופטים שמגיעים לעליון. האופוזיציה לא מוכנה לחוקק איתנו כלום נכון להיום. מי שנמצא בחדר, הם מקבלים הודעות איום מהאנשים שנקראים מחאה, והן לא פחות חריפות ממה שאנחנו מקבלים".

"מה שעומד על הפרק מבחינת הקואליציה - חקיקה מוסכמת לגבי נושא הסבירות והיועמ"שים ודחייה בהסכמה והקפאת מצב של נושא הוועדה למינוי שופטים חודשים קדימה כדי להמשיך להתדיין ולהגיע להסכמות רחבות גם על יתר הנושאים". על הדיווחים בדבר מתחים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר המשפטים יריב לוין, אמר ח"כ מילביצקי לסיום: "אין שחר לדיווחים הללו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm