מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי התראיין היום (שלישי) בכאן רשת ב' והתייחס לסערת הרפורמה המשפטית: "צריך להפסיק לדבר על זה, ולהגיד מה קורה עם קו צינור הנפט אשקלון, מה קורה עם נמל אילת. לדבר על זה קצת, מספיק עם הקשקוש הזה".

נקרע בין שני תפקידים: מאמציו של הרצוג בהידברות יניבו פרי? | אנה ברסקי

עוד הוסיף: "אני לא פוליטיקאי אבל אני חושב שעם ישראל הבין מה קרה. אני חושב שבסוף זה יתכנס למשהו חיובי, ונחזור להוביל את עם ישראל ביחד". 

לאחר הריאיון, מטעמו של שלי הובהר: "בדבריי ברדיו לא התכוונתי לכך שצריך לסגת מהרפורמה המשפטית, שאנו מחויבים לה. ביקשתי להדגיש שלצידה של הרפורמה המשפטית והמאמצים להגיע להסכמות בנושא, הממשלה בהנהגת ראש הממשלה נתניהו ממשיכה לפעול בנושאים רבים אחרים כמו הורדת יוקר המחייה, ביטחון אזרחי ישראל, השבת הביטחון האישי וייעול השירות הציבורי לכל אזרחי ישראל".

כאמור, 7 ביוני הוא המועד האחרון להגשת המועמדות לוועדה לבחירת שופטים, ואף שמדובר בפחות משתי יממות - בשלב זה בקואליציה ובאופוזיציה טרם התקבלו החלטות באשר לזהות ומספר המועמדים מטעמן. לדברי גורמים בליכוד, שר המשפטים יריב לוין משדר מסר שלא משתמע לשתי פנים, ולפיו אם לא יהיו הסכמות עם האופוזיציה עד למועד בחירת נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים ובליכוד לא יוחלט לבחור שני נציגי קואליציה לוועדה, כשהמשמעות היא אף לא נציג אחד לאופוזיציה, הוא יתפטר מתפקידו כשר משפטים. יש להזכיר כי ראשי מפלגות האופוזיציה כבר הבהירו כי במקרה שהקואלציה תבחר שני נצגים מטעמה לוועדה, הם יפוצצו את השיחות בבית הנשיא.

גורמים בליכוד ששוחחו עם לוין התרשמו כי הוא אינו תולה תקוות בבחירות בלשכת עורכי הדין ובנציג הוועדה שייבחר מטעמה, ולכן האפשרות היחידה לקבל את המספר המקסימלי של נציגים בוועדה לבחירת שופטים שיתמכו בעמדותיו היא לבחור שני חברי כנסת מהקואליציה, על אף איומי האופוזיציה לפוצץ את השיחות.