חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) שוחחה היום (שלישי) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM אודות המשא ומתן המתגבש בין האופוזיציה לקואליציה בבית הנשיא. בהמשך התייחסה למלחמה ביוקר המחיה, לאלימות במגזר הערבי, והשלכותיה על החברה הישראלית.

הדילמה של נתניהו: אולטימטום של לוין מול עימות עם האופוזיציה
לחץ על נתניהו להגיע לסיכום עם לפיד בסוגית הוועדה לבחירת שופטים

"את לא מאמינה לנתניהו שהם רוצים להגיע להבנות?", שאל נס בתחילת הריאיון. חברת הכנסת מלינובסקי הסבירה: "מה לא נכון במה שאמרתי? בגד? בגד. שיקר? שיקר. רימה? רימה. להזכיר לך מה שקרה עם גנץ, ומה שקרה עם אחרים. הייתה פה מחאה גדולה, וראש הממשלה נבהל ונכנס לחרדות ולפאניקה".

"המטרה הייתה לעשות סוג של 'בכאילו' הידברות בכדי להרגיע ושתהיה תקווה. בינתיים, יש סוג של הידברות, וגם אם יגיעו עכשיו להידברות, ואני לא מבינה איך גנץ ולפיד שוב ושוב נופלים לאותו פח של שקרים ורמאויות, מי אמר שיכבדו את זה?".

בהמשך הוסיפה מלינובסקי: "נתניהו צריך שקט, הוא צריך זמן. יוקר המחיה, המצב הביטחוני והפנים ביטחוני. אם יעשו סוג של הסכמות די מהר, ואני מכירה את הקולות בליכוד זה יחזור לסדר היום. איך שאני רואה את הדברים זה הולך להתפוצץ. אני פונה לגנץ ולפיד 'די עם המשחקים האלה. בואו נעמיד מועמד אחיד ויחיד לוועדה בלי כל הבלגן הזה בתוך הבית. אנחנו בישראל ביתנו מתחייבים לתוך במועמד שאתם תסכימו ביניכם'. הם נפלו לפח של ביבי, ממשיכים במריבות ביניהם, וזה מעצבן אותי".

כשנשאלה מה דעתה על המלחמה ביוקר המחיה אמרה חברת הכנסת מלינובסקי: "הכלי במלחמה ביוקר המחיה זה תקציב. להוריד מדבקות? זה מה שיעזור לנו? אני באופן אישי כשאני קונה מוצרים מסתכלת על המדבקות האלה כי זה טוב לנו. משרד הבריאות משקיע בתקציב על הדבר הזה. זו הבשורה הענקית מראש הממשלה שהקין ועדה ושר האוצר והכלכלה לא היו שם. מה שקורה זה שמוכרים לנו סיפורים. יכול להיות שאני אומרת דברים לא פופולריים, אבל זה יתפוצץ לנו בפרצוף כי אנחנו מכירים את הקליינט".

על אלימות הגואה במגזר הערבי אמרה: "זה מה שעשינו בממשלה הקודמת, אבל אז קיבלנו קמפיין מכוער על המס עבאס, והבוגדים וכולי וכולי. אתמול ביבי ישב איתם, וטוב שזה קורה, אבל שלא יספר לנו סיפורים בסבב הבא עד כמה זה נורא וגרוע. יש לנו למעלה מ־90 הרוגים במגזר, והבעיות הולכות וגדלות. תרצו או לא תרצו זה חלק ממדינת ישראל, וצריך לדבר על זה, ולא לעשות קמפיינים מכוערים בשביל להרוויח הון פוליטי".

ח"כ אריאל קלנר: "לא יכול להיות שנהיה במיעוט בוועדה לבחירת שופטים". צילום: ערוץ הכנסת
רגע לפני סיום הריאיון ביקשה להתייחס להתנהלות הממשלה, וגילתה אופטימיות: "אין בחירות באופק, אבל יש ציבור ישראלי שכל פעם מפתיע מחדש. אנשים שהמדינה חשובה להם, ושלאף אחד לא יהיה ספק. אני לא נגד ימין ולא נגד שמאל – די עם התיוגים האלה. אני סומכת על אזרחי ישראל, ומאמינה שאזרחי ישראל יהיו שם".