בדרך להבנות בין הקואליציה והאופוזיציה? פרטיה של טיוטת ההסכמות על הרפורמה המשפטית שמקדמים אנשי בית הנשיא נחשפה הערב (שלישי) בחדשות כאן 11. לפי הדיווח, בטיוטה נקבע כי הקואליציה תאפשר מינוי נציג אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים, ותתחייב שלא להמשיך בחקיקה משפטית נוספת במושב הכנסת הזה.

ח"כ מהקואליציה: "נתמוך בלוין אם יחליט להעביר את הרפורמה בשיטת הסלמי"
ח"כ מהליכוד טוען: "כל מי שבחדר בבית הנשיא מקבל הודעות איום"

נתניהו על הרפורמה, צילום: דוברות הליכוד

עוד דווח כי באשר לרפורמה בתחום היועמ"שים, יועמ"ש למשרד ממשלתי יכהן 6 שנים בלבד. בנוסף, מועמדים מחוץ לשירות המדינה יוכלו להתמנות ליועמ"שים. כמו כן, שר יוכל לפטר יועמ"ש באישור ועדה שתכלול נציגים של מנכ"ל המשרד והיועמ"ש לממשלה באופן שווה.

סעיפים נוספים בטיוטה כוללים מתן אפשרות לשרים "לערער" ליועמ"ש לממשלה על עמדת יועמ"ש משרדו, וכן קביעה כי הממשלה ונציגיה יהיו רשאים לקבל ייצוג משפטי נפרד, אם ייבחר היועמ"ש לא לייצג אותם. כמו כן, בנוסף לחוק היועמ"שים, עילת הסבירות לא תחול על החלטות הממשלה בענייני מדיניות או בענייני מינוי חברים לממשלה.

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה: "לצערנו אין התקדמות להסכמות והפרסום שקרי".

יו"ר העבודה מרב מיכאלי כתבה: "אני מסרבת להאמין שלפיד וגנץ, שיצאו להפגין נגד ההפיכה המשטרית שבוע אחרי שבוע, הסכימו לפיטורי יועצים משפטיים, לייצוג משפטי פרטי לשרים ולצמצום עילת הסבירות, והכל בתמורה לכך שהממשלה תקיים את הנוהג הדמוקרטי הנהוג במקומותנו מאז ומעולם - תאפשר נציג מהאופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. אני קוראת להם להבהיר לאלתר שאין שחר לדברים ושהם לא יעשו דילים כאלה ולא יתנו יד לפגיעה בדמוקרטיה שלנו".