אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, התראיין הבוקר (רביעי) בתוכנית 'שבע תשע' אצל ענת דוידוב וטל שלו ב-103FM והתייחס להתקדמות הרפורמה במערכת המשפט, למצב הביטחוני במדינה. בנוסף, הביע ליברמן את דעתו על ויתורו של בני גנץ על מועמדת מטעמו לוועדה לבחירת שופטים.

"זה רגע ההכרעה": לקראת הסכמות על הרכב הוועדה לבחירת שופטים?
תחילת הדרך לפשרה? המסר המפתיע של לשכת רה"מ על הוועדה למינוי שופטים

בפתח הראיון אמר: "מעולם לא הייתה רפורמה. היה ניסיון להשתלט על בית המשפט העליון ועל ועדת הבחירות המרכזית. אין ספק שהקואליציה לא ויתרה על הרצון להחזיר את דרעי ללשכת ראש הממשלה". אני חושב שזה אסור. זו פשוט תהיה טעות פטאלית ללכת על המהלך הזה, כי אחרי שיותר מ־20 שבועות, מיטב האנשים שלנו יצאו להפגין, מה שאנחנו צריכים לדרוש זה כינון חוקה, הקמת בית משפט לחוקה, והסכמה כרגע גם תוציא את הרוח מהמפרשים, תעזור לביבי למסמס את המחאה. כל מי שייתן יד להסכמה הזאת בבית הנשיא, סימן שהוא ויתר על כל החזון של חוקה לישראל". 

"תישאר בסוף מועמדת אחת", הבהיר בנוגע לויתורו של בני גנץ על מועמדת מטעמו לוועדה לבחירת שופטים. "נפגשתי לפני שבוע עם בני גנץ ועם יאיר לפיד. אמרתי שאנחנו לא יכולים ללכת לטרלול הזה שהאופוזיציה תציג שלושה מועמדים. נפגשתי גם עם מרב מיכאלי ואני אמשיך גם היום בשיחות האלה בכנסת. חייבים להציג פה חזית אחידה. אני בטוח שבסוף האופוזיציה תציג מועמד או מועמדת אחת".

בני גנץ נגד הממשלה: "המציאות התנפצה לכם בפנים, העם הוכיח לכם שהקול שלו לא נגמר בקלפי" (צילום: ערוץ הכנסת)
כאשר נשאל אם הוא מאמין לנתניהו, השיב ליברמן: "בקואליציה יש רוב מוחץ בעד אותו ניסיון להשתלט על מערכת המשפט. יש את עמדת נתניהו שכמו תמיד הוא מנסה לתמרן. עמדה אופורטוניסטית בהתאם לצרכיו כרגע. וכרגע כנראה הדבר הכי חשוב מבחינתו זה להגיע לבית הלבן, אבל גם הקואליציה לא מתחייבת להוריד את הנושא, אומרים, 'עד סוף מושב הקיץ'. כלומר לחודש וחצי מתחייבים לא להמשיך בחקיקה.

"האם אחר כך יריב לוין או שמחה רוטמן יצייתו לנתניהו? אני לא בטוח. מה שבטוח שגם כל מפלגות הקואליציה, ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, כולם בעד הרפורמה באופן מלא, ורוב מוחץ בתוך הליכוד גם בעד אותה השתלטות על מערכת המשפט. מה יקרה במושב החורף בחודש אוקטובר? אין שום ודאות".

עוד המשיך חבר הכנסת: "הממשלה הזאת ניסתה להשתלט על הספרייה הלאומית וגם על בנק ישראל, היא רוצה יס מן שם. מישהו שיבצע את ההנחיות מלשכת ראש הממשלה, לכן, נתניהו שהביא בעצמו את אמיר ירון מניו יורק, לא צריך אנשי כלכלה אמיתיים, הוא צריך משרתים. הוא רוצה למנות בבנק ישראל מישהו שישרת אותו ברמה האישית, שישרת את הקואליציה. הוא לא רוצה מישהו שיילחם על הכלכלה וזה הדבר החמור ביותר. אני בטוח שנתניהו לא יאריך לו כהונה נוספת".

"צריך להבין שהממשלה הזאת מרסקת את הכלכלה וזה לא קשור לבנק ישראל. הניסיון הזה לגלגל את האשמה על נגיד בנק ישראל, על הממונה על רשות התחרות, על הממשלה הקודמת, הכול זה לזרוק על מישהו. הם מובילים פה מדיניות של מדינת הלכה". 

"כל בנק מרכזי בנוי על כך שיש לו עצמאות מוחלטת" אמר על טענת השרים כי הנגיד עשה טעות כשהעלה את הריבית. "ההתערבות של הממשלה בשיקולים של הבנק המרכזי זה דבר הכי פסול מבחינה כלכלית ושלטונית. שמעתי שורה של שרים שמתערבים ומאשימים. במקום לקחת אחריות, מנסים לגלגל את האשמה על מישהו. זה רק אומר מה האנשים האלה שווים. הם נבחרו ויש התרסקות בכל מישור. במקום להקים ועדות, שיילכו לעבוד".

בסיום הראיון התייחס ליברמן למצב הביטחוני: "אתמול שמענו איזושהי הצהרה היסטרית של שר הביטחון לגבי לבנון, חיזבאללה. אני מסתכל כמה הצהרות היו לנו מאז אהרון חליוה בכנס הרצליה, אחר כך שר הביטחון, ראש הממשלה, שוב שר הביטחון. זה פשוט מעיד על פניקה והיסטריה. אז במקום זה, תתחילו לבצע תוכנית למיגון הצפון".

סייע בהכנה לכתבה: אמיתי דואק, 103fm