מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר הדף היום (רביעי) את הביקורת נגד ההחלטה שלא נתק את היישובים הדתיים מחשמל בסוף השבוע האחרון וטען כי "כי "יש מסמך עתיק יומין שאומר את מי לא מנתקים בעיתות של בעיות ביקוש וניתוקים יזומים. המסמך לא מתייחס למצב של ימי שישי וערבי חג לניתוק וחיבור חשמל".

הוראה מלמעלה? בחברת החשמל מתנערים מאחריות על הפסקות החשמל בשרב הכבד
בכיר בתעשיית האנרגיה: "אי אפשר להתמודד עם תקלות חשמל שמגיעות בבת אחת"

"המידע שפורסם ממה שאמרתי בנושא הוא שגוי ושקרי ומסית. אם יש מצב שיישובים דתיים שהיו מנותקים שעות ואם הם לא מקבלים רגע לפני שבת חשמל, הם יכלו להיות מנתוקים 25 שעות בלי חשמל. גם להם יש ילדים ותינוקות. ידענו שלקראת השעה תשע יהיה חשמל בכל ישראל ולא תהיה בעיה. גאה בהחלטה והיא ראויה ביותר. זה הומניים ואנושי", הוסיף שפיגלר במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה.

כזכור, ברקע החום הכבד במהלך סוף השבוע  האחרון ברקע החום הכבד נעשו על ידי חברת החשמל הפסקות חשמל יזומות בשל ירידה ברזרבת החשמל. בשל כך, אלפי בתים ועשרות אלפי אנשים נותרו ללא חשמל ולא קיבלו מענה מהחברה שמספקת את החשמל לביתם.  בהמשך, טען מנכ"ל החברה ב-103FM  מדובר בחברת נוגה שמפעילה את יצירת החשמל.  

"הסיפור הוא מאוד מאוד פשוט. חברת החשמל היא בעצם קבלן הביצוע כתוצאה מהרפורמה של חברת נוגה, שבעבר נקראה החברה לניהול המערכת. הם נותנים לנו הנחיות להפעיל תחנות לייצור חשמל, בעצם יחידות כוח לייצור חשמל, מתי, כמה ובאיזה היקף, מבחינת עוצמת הייצור", טען.