רן שריר, ממחברי הספר 'האיש שצעק סרק סרק' ביקר היום (רביעי) בתכניתו של אראל סג"ל את הדברים שהוצגו בתוכנית 'עובדה' ב-103FM בנוגע להפעלת אבישי רביב, ואת דבריו של איש השב"כ לשעבר דביר קריב, שהתראיין וטען שהיה הראשון שחקר את יגאל עמיר.

אילנה דיין על הראיון עם אבישי רביב: "חשבנו שאנחנו יודעים הכול על רצח רבין"

שריר: "דביר קריב, יכול להיות שחלק מהדברים שהוא אומר הם באמת קרו. אבל למשל, החקירה שלו שהוא כותב עליה בספר שלו, כאילו שהוא הגיע לבד לפתח תקווה, למתקן השב"כ וחקר שם את יגאל עמיר, זה לחלוטין מופרך, כי יגאל עמיר לא הגיע בכלל למשטרת פתח תקווה בליל הרצח". 

עוד הוסיף: "מה שפחות אהבתי שדביר קריב אמר זה ש'אבישי רביב' היה טיפה בים של הסתה, לדעתי הוא היה הים, והיתר היו טיפות. התזה של 'עובדה' הייתה שרביב התחיל לעשות פעולות פרועות לקראת סוף הפעלתו כדי שלא יחשפו שהוא איש שב"כ. הפעולות הפרועות שהוא התחיל לעשות התחילו ב־1992. ב־1994 אחרי טבח גולדשטיין הוא הוצב בקרית ארבע, בבניין של גולדשטיין, ואז הוא התחיל ממש במאות פעולות טרור נגד פלסטינים באזור חברון, וגם פעולות מאוד פרובוקטיביות, תקשורתיות". 

לגבי ארגון אי"ל אמר שריר: "הוא (רביב) השתלט עליו ב־1992, והוא לא הקים אותו לקראת סוף הפעלתו, כפי שנאמר 'בעובדה'. למעשה, הטיעון גם של ועדת שמגר היה שרביב עשה מספר פעולות קטן, פרובוקטיבי, כדי שלא יחשפו שהוא סוכן שב"כ. אבל למעשה, רביב ביצע מאות פעולות, וגם השב"כ טוען שהדברים נעשו מאחורי גבם של מפעיליו. לאורך שנה וחצי, אבישי רביב פעל בצורה אלימה נגד יהודים ונגד ערבים, והיו עליו עשרות כתבות בתקשורת. עכשיו, לבוא ולהגיד בדיעבד שהפעולות האלה נעשו מאחורי גבם של מפעיליו, זה לא הגיוני. בגלל שהמפעילים רואים טלוויזיה, וגם ראש הממשלה רואה טלוויזיה וגם ראש השב"כ רואה טלוויזיה". 

לסיום, הדגיש: "הבעיה בהפעלת אבישי רביב בכלל לא קשורה לרצח רבין. הבעיה הייתה מדוע מדינת ישראל שולחת סוכנים בשביל לפגוע בערבים ולהתסיס את השטח, ממש כשהיא מנסה כביכול להגיע להסכם של החזרת שטחים, של הסכם אוסלו? משהו בהפעלה של אבישי רביב לא הגיוני. גם יגאל עמיר חשד בו כסוכן שב"כ. זה  גם לא הוזכר ב'עובדה'. יגאל עמיר ניגש לזוג מתנחלים, שהבת שלהם עמדה להתחתן עם אבישי רביב, הוא ניגש אליהם ואמר להם, 'אל תתירו את החתונה שלו כי הוא סוכן שב"כ'. זה היה חודשים לפני הרצח".