ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד) שחתום על העתירה נגד השינויים בפקודת המשטרה שנידונה היום (רביעי) בבג"ץ, הסביר את הבעייתיות בתיקונים שיגדילו את סמכותו של השר לביטחון פנים איתמר בן גביר על מדיניות המשטרה. "בן גביר מנסה להיות מפכ"ל על", אמר בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית בתוכניתם ב-103FM, "אסור שעבודת המשטרה תיצבע בצבעים פוליטיים".

בג"ץ דן בתיקון "חוק המשטרה"; בן גביר: "אני בתפקיד חצי שנה והשמיים לא נפלו"
היועמ"שית התנגדה לחוק של בן גביר, שתקף בתגובה: "מסרסת את עבודת השר"
הכנסת הכריעה: "חוק בן גביר" עבר בקריאה שנייה ושלישית

סגלוביץ' הסביר כי הגברת סמכויותיו של השר תחליש את כוחו של המפכ"ל. "מהרגע ששינית את פקודת המשטרה, ולא עשית במקביל שום דבר לגבי המשמעות של תפקיד המפכ"ל, הקטנת את המפכ"ל ואתה הופך את השר, כל שר במקרה הזה, להיות מי שאמון גם על הפעלת הכוח", הסביר.

הח"כ ביקש להדגים והסביר: "נניח שמחר הממשלה מחליטה לשים בראש סדר העדיפויות שלה את הטיפול בפשיעה הכלכלית, ומוציאים הנחיות למשרדים הנוגעים בנושא. לא יכול להיות מצב שבו מגיע שר ואומר 'אותי מעניין משהו אחר' ומוריד הנחיות סותרות למפכ"ל".

בתוך כך, עודד מודריק, שופט בג"ץ בדימוס, נתן בריאיון ל-103FM דעה מנוגדת ואמר כי השינוי לא ישנה את מאזן הכוחות. "החוק רק מבאר את המובן מאליו".

לדבריו, "החוק מבהיר כי השר הוא איננו הממונה על המשטרה. הממשלה היא הממונה, והוא מביא את קולה של הממשלה אל המשטרה. מבחינה זו המשטרה נתונה לכפיפות מסוימת של השר. כשר ממונה יש לו סמכות להתוות מדיניות".

השופט לשעבר הוסיף: "החוק מדמה את הסמכויות של השר לסמכויות של שר הביטחון כלפי הצבא. הוא לא מקנה לו שום סמכות נוספת חוץ מהעניין של קביעת מדיניות ופיקוח עליה, מה שממילא היה בגדר הסמכות שלו".