חבר הכנסת דוד ביטן התייחס הבוקר (חמישי) בריאיון בגל"צ לפרסום ב"מעריב" לפיו בסביבת נתניהו אמרו כי "אם יריב לוין רוצה להתפטר, שיקום וילך", ואמר: "כבר אמרתי בעבר - הליכוד יסתדר גם אם לוין לא יהיה שר המשפטים".

פסימיות בבית הנשיא? ח"כית מהליכוד מודה: "המצב לא פשוט"

לדבריו, "משהו מהרפורמה המשפטית כן יעבור, אני מקווה שבהסכמה, נתניהו הבין לאור מה שקרה מסביב השלכות כלכליות ביטחוניות גרמו נזק. לכן נתניהו השהה את הרפורמה ומנסה להגיע לפשרות ומקווה שלא ישימו לו מקלות בגלגלים מתוך הליכוד". 

יריב לוין בכנסת

בהמשך ביטן אישר שיש נתק עם יריב לוין: "הביקורת שלי עליו על המו"מ הקואליציוני ועל הרפורמה הייתה נכונה, והוא כעס עליי", הסביר. על הפרסום במעריב אמר: "כבר אמרתי - הליכוד יסתדר גם אם יריב לוין לא יהיה שר המשפטים וגם אם דוד ביטן לא יהיה חבר כנסת. להערכתי גם אם לא נעביר את הרפורמה במלואה הוא לא יתפטר, אולי יחליף תפקיד לתפקיד שר אחר". 

כשנשאל אם לוין גרם נזק לליכוד אמר: "ללא ספק נגרם נזק מעניין הרפורמה, הליכוד נפגע משני הצדדים ולכן חייב להגיע לפשרה ולהתקדם הלאה לדברים חשובים כמו יוקר המחייה וכן הלאה. לוין צריך להבין שגם ככה לרה"מ יש בעיות עם הרפורמה והוא צריך לתת לו להתקדם ולהגיע להסכמות". 

על הבחירות החשאיות לוועדה למינוי שופטים אמר כי להערכתו זה לא ישנה את התוצאה: "מה שיוסכם - עליו נצביע", טען. "אנשים יורידו מועמדויות עד מועד ההצבעה, וגם אם לא יורידו מועמדות תהיה הסכמה ונצביע לפיה. מה שיוסכם יכובד". 

הוא הוסיף ותקף: "ההתנהגות של לוין וגם של לפיד היא במגמה היא לפוצץ את השיחות. לוין צריך להבין שגם ככה לרה"מ יש בעיות עם הרפורמה והוא צריך לתת לו להתקדם ולהגיע להסכמות. בואו נגיע להסכם, נמנה נציגים לוועדה למינוי שופטים ונתקדם הלאה, אחרת זה יוביל לפיצוץ השיחות בבית הנשיא".