מצעד הגאווה שהתקיים אתמול (חמישי) בתל אביב בהשתתפותם של כ־150 אלף בני אדם, נחגג בציון 25 שנה למצעד הראשון ובקריאה לשוויון לכל המגדרים. עורכת הדין מיכל עדן, שותפה במשרד המתמחה בזכויות להט"ב, סקרה את מצב הקהילה בישראל: "אם היינו שווי זכויות לא היינו יוצאים להפגין", אמרה בשיחה עם מעיין אדם ב-103FM.

גאים לציין 25 שנים: 150 אלף צעדו במצעד הגאווה בת"א
"קיווינו שיהיו 300 איש, זה היה החלום שלנו": בחזרה למצעד הגאווה הראשון

לדבריה, "להט"בים רוצים בסה"כ לחיות בביטחון, אישי ומשפחתי כדי שיום אחד לא יבואו ויקחו לנו את הזכויות שכבר השגנו. אנשים מסויימים בממשלה הזו מאיימים לקחת לנו את הזכויות".

עוד הסבירה עו"ד עדן כי "במישור המשפטי להט"בים לא שווים, הם לא יכולים להתחתן. המשפחות שלנו, הילדים שלנו גם חשופים לפגיעה. הבת שלי נולדה, אפילו תעודת לידה אין לנו. אצלנו בתעודת לידה רק האמא שילדה תרשם בתעודת לידה. אנחנו לא מבינים מדוע מדינת ישראל מתנגדת לרשום את שתי האימהות. בחדר לידה לא מוכנים להכיר באמא השנייה, בטח שלא בזמן ההיריון. אז אם חלילה קורה אסון - הילדה נשארת עם הורה אחת".

באשר לאוכלוסיית הטרנסג'נדרים, אמרה עדן כי "טרנסג'נדרים הם הקבוצה הכי מוחלשת בקהילה, אין להם הגנות. שלא לדבר על זה שכל טרנסג'נדר שני חווה חוויה של אובדנות, יש להם בעיה בתעסוקה, דיור, נגישות. הם הכי זקוקים להגנה ואני לא שומעת את המדינה מגנה עליהם".

עדן התייחסה גם להתנהלות הממשלה הנוכחית בנוגע לקהילה הגאה. "אבי מעוז קיבל תקציב ענקי כדי לנהל מעקב אחרי מנהלי בתי הספר מי הכניס הרצאה בנושא מגדר. הוא גורם כבר עכשיו לאיזה פחד, צנזורה עצמית", אמרה. "אם את מנהלת את תפחדי להיכנס לרשימות השחורות של אבי מעוז. לזה קוראים צנזורה עצמית וזה רע מאוד, הוא מטיל פחד על אנשי החינוך במקום לתמוך בילדים. הילדים האלה זקוקים קודם כל לאהבה ותמיכה, לא מתווכחים עם רגשות של ילד".

"יש חברי כנסת להט"בים שהם מאוד מגוייסים, עידן רול, יוראי הרצנו, ויש חברי כנסת להט"בים שהם בכלל לא מגוייסים. לא שמעתי איך יו"ר הכנסת דואג להגן על הילדים שלנו" תקפה, "המגמה של הרפורמה הזו תפגע אנושות בילדים שלנו".

לסיום, סיפרה עורכת הדין: "אני רוצה שהבת שלי תגדל פה במדינה. אתמול במצעד מה שריגש זה שראו קבוצה חדשה שקמה של הילדים בישראל שנולדו ללהט"בים, מעל גיל 18".