בשעה שאיחוד בין העבודה ומרצ אף לא עולה על דעתה של ראש העבודה, מרב מיכאלי, שמסרבת לרעיון בתוקף, פעילי המפלגות פועלים לחיבור השתיים. לראשונה מאז הבחירות, נציגים צעירים ממפלגת העבודה ומפלגת מרצ נפגשו הבוקר (שישי) בגבעת חביבה במטרה להקים תשתית למפלגה משותפת, זאת בהמשך לפרסום במעריב על פעולה משותפת.

בדרך לאיחוד? מהלכי השטח שמובילים צעירי העבודה ומרצ
סוף דרכה של העבודה? מיכאלי: "צריך למצוא דרך אחרת לרוץ בבחירות"  

כזכור, בחודש מאי האחרון, למעלה מ־40 צעירות וצעירים, בני קיבוצים מרחבי הארץ, החברים בשתי המפלגות, יצאו בקריאה משותפת לאיחוד ופעולה משותפת תחת מפלגה פוליטית אחת. במקביל הם הכריזו על הקמת פורום ״צעירי שמאל קיבוצי״ על מנת לפעול בוואקום שנוצר, לדבריהם.

התכנסות הנציגים הצעירים של מרצ והעבודה (צילום: ללא קרדיט)
התכנסות הנציגים הצעירים של מרצ והעבודה (צילום: ללא קרדיט)

במכתב שפרסמו הנציגים במאי נכתב כי ״צעירים וצעירות מקיבוצים שונים מהגליל ועד הערבה מתחילים היום בבניית כוח פוליטי מאוחד, שלא יתפשר ושלא יפחד לעמוד על ערכיו או להיאבק בכוחות קיצוניים. גוף אשר ייצג את האינטרסים המשותפים שלנו ויקדם מדיניות רווחה, שדואגת לכלל התושבים והתושבות במדינת ישראל״.

בעקבות הסקרים המנבאים את סופה של מפלגת העבודה, בכירים בסיעת העבודה קראו באחרונה לפעול לאיחוד עם מרצ. ח"כ גלעד קריב, קרא "להתאחד עם מרצ ולהקים מפלגת שמאל ציוני מאוחדת". על כך, מיכאלי השיבה: "יש בפירוש הכרח למצוא דרך אחרת לרוץ בבחירות הבאות".