ח"כ דוד ביטן התייחס הבוקר (ראשון) לסערת בחירת החברים בוועדה לבחירת שופטים, ואמר בשיחה עם כאן ב': "נתניהו צריך למנות שני נציגים, ויש עתיד מסבכת את העניין, חבל לפוצץ את השיחות מהצד שלהם. ברגע שהם יגזימו – ילכו לצד של יריב לוין. התפטרות של שר המשפטים תיצור בעיות פוליטיות, ולכן רה"מ מנסה לפתור את הבעיה בהסכמה".

ח"כ דוד ביטן על הפרסום ב"מעריב": "הליכוד יסתדר גם אם יריב לוין לא יהיה שר המשפטים"
ח"כ דוד ביטן: "חלק מהאנשים בליכוד הפכו לקיצוניים"
ח"כ דוד ביטן חשף: "אני מקבל דברי נאצה בטלפון ובאינטרנט"

כזכור, ההצבעה על בחירת נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, האירוע שנתפס כנקודת המבחן בהידברות - צפויה להיערך ביום רביעי הקרוב, כאשר כל ששת המועמדים (חמישה מהקואליציה ואחד מהאופוזיציה) כבר מנהלים את מסע גיוס התמיכה בקרב כל חברי הבית.
העמדות העיקריות בתוך הליכוד נותרו ללא שינוי. שר המשפטים יריב לוין ואנשי מחנהו טוענים כי יש לבחור שני נציגים מהקואליציה, ולא להיכנע למה שהם מגדירים כ"התנהלות בריונית וסחיטה באיומים" של אנשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית.

מנגד, במחנה המתון, שאותו מוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו, עדיין סבורים כי יש לבחור את נציגת האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים. עם זאת, אנשי המחנה המתון טוענים כי החלטת האופוזיציה להעמיד לבחירה רק את קארין אלהרר תקשה מאוד על בחירתה, גם אם נתניהו יחליט זאת סופית וגם ייתן הבטחה. לדברי גורמים בליכוד, "קל יותר היה לגייס קולות לאחד מהנציגים היותר קרובים אלינו מבחינת עמדותיהם. כל אחד מאלה שהוזכרו בעבר כמועמדי האופוזיציה האפשריים - טרופר, תמנו שטה, אפילו מי מחברי ישראל ביתנו - היו מקבלים תמיכה של חברי הקואליציה, אם יוחלט לתת לאופוזיציה נציג בוועדה. את אלהרר יהיה קשה מאוד להעביר. גם לא כולם באופוזיציה יתמכו בה בהצבעה חשאית".

ח"כ אריאל קלנר: "לא יכול להיות שנהיה במיעוט בוועדה לבחירת שופטים". צילום: ערוץ הכנסת

הערכה שגברה מאוד בליכוד ביממה האחרונה היא שגם אם נתניהו יכריז על החלטתו לתת נציג לאופוזיציה, וגם אם יקרא לתמוך באלהרר, בהצבעה החשאית ייבחרו שני נציגי הקואליציה: נציג עוצמה יהודית ונציג נוסף מהליכוד. התסריט עלול להתגשם, בין היתר, מכיוון שנציגי הליכוד שניגשו לבחירות (טלי גוטליב וניסים ואטורי) נחשבים לתומכי הרפורמה ומתנגדי הפשרה הבולטים, וספק אם יסכימו למשוך את מועמדותם. מה שלאחרונה חיזק מאוד את "מחנה לוין" הוא שורת התקריות בארה"ב, כאשר שרים והח"כים הותקפו מילולית על ידי אנשי המחאה. לפיכך, לדברי בכירים בליכוד, הנטייה ללכת על שני נציגי הקואליציה התחזקה דרמטית, גם בקרב אלה שעד השבוע האחרון דיברו בעד הפשרה.