הממשלה מתכנסת היום (ראשון) לישיבתה השבועית, זאת ברקע גל האלימות הלא פוסק בחברה הערבית ומספר הנרצחים שממשיך לעלות. "הרציחות במגזר הערבי הפכו למכת מדינה, וחלק ניכר מהפשיעה הזו הוא תוצאה של ארגוני פשיעה שממררים את החיים של האזרחים הערבים, ומשליטים פחד וטרור ביישובים הערבים, וגם פרוטקשיין - דבר שהפך למכת מדינה כללית", אמר נתניהו בראשית דבריו.

"אנחנו נחושים להילחם בתופעה הזו, ובראש ובראשונה בראש הנחש - שהוא ארגוני הפשיעה", הוסיף, "לצורך כך, אכנס ישיבה מיוחדת לשילוב השב"כ במאבק במשפחות הפשע. הממשלה שלנו הקימה עשר תחנות נוספות במגזר הערבי והציבה תקציבי ענק למשטרה כדי להעסיק אלפי שוטרים ולהקים את המשמר הלאומי, אבל הכשרה, קליטה וכל זה דורשים זמן - שאין לנו, ולכן אני אני מתעקש להכניס מיד את השב"כ למערכה".

הוא התייחס לביקורת והשיב: "יש שאומרים שזה קיצוני ולא ישנה דבר, אבל אני סבור שזה מה שדרוש כעת, וצריך להתגבר על הבעיות הכרוכות בו, שכן רק כך נוכל להפוך את המגמה ולתת מענה לאזרחים הערבים".

זירת החיסול ביפיע (צילום: פאדי אמון, פלאש 90)
זירת החיסול ביפיע (צילום: פאדי אמון, פלאש 90)

בהמשך דבריו, נתניהו התייחס לשיחה שניהל עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, שעסקה במספר נושאים, בהם איראן. "הבעתי הערכה על שיתוף הפעולה המודיעיני והצבאי שלנו עם ארצות הברית, שנמצא בשיא של כל הזמנים, והדגשתי את העמדה העיקרית - לפיה חזרה להסכם גרעין לא תעצור את איראן, ותאפשר לה רק להזרים כספים גדולים יותר לארגוני הטרור הפועלים בחסותה במזרח התיכון. הדגשתי גם ששוב הסדר לא יחייב אותנו, ואנחנו נמשיך לעשות כל מה שנדרש כדי להגן על המדינה", הדגיש.

"הממשלה תאשר תוכנית חסרת תקדים של הטבות למשרתי המילואים, בשורה משמעותית עבור האזרחים שתורמים רבות למדינה", הוסיף נתניהו, "בנוסף, קיימנו אתמול ישיבה ראשונה של ועדת השרים ליוקר המחייה. הציגו בפנינו את פערי המחירים במוצרים שונים בין ישראל ואירופה - ולרובם אין הצדקה".

לדבריו, מדובר בשילוב של בירוקרטיה ומונופולים שפועלים למניעת תחרות שתסייע לאזרחים. "נתווה תוכנית כלכלית להורדת מחירים, והנחיתי את השרים לבנות תוכנית פעולה לכל המשרדים", אמר ראש הממשלה, "הוועדה תמצמם רגולציה, תפחית מכסים ותפרק מונופולים. אני לא אביא פה אקמול, והכוונה היא לעשות טיפול שורש היסטורי כדי להסיר את החסמים לתחרות. זו לא רק הדרך הנכונה לטפל ביוקר המחייה אלא גם להזניק הלאה את הכלכלה הישראלית לפסגות גבוהות יותר".

בלינקן ונתניהו, ארכיון (צילום:  עמוס בן גרשום, לע\'\'מ)
בלינקן ונתניהו, ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע\'\'מ)

בתוך כך, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חזר עם כניסתו לישיבה על דרישתו להכניס לפעולה את השב"כ כחלק מדרכי ההתמודדות עם האלימות במגזר הערבי, והשיב לביקורת: "תשעה מיליארד ותוספות לשוטרים, כל המצקצקים שמנהלים קמפיין נגדי עושים זאת כי הם לא רוצים אותי. אני דורש להכניס לפעולה את השב"כ כפתרון מיידי".

"עוד כמה חודשים נעלה גם את משכורות השוטרים, ואנחנו עובדים על הקמת המשמר הלאומי", הוסיף, "אנחנו עושים מה שלא נעשה מעולם במשרד - אבל עכשיו חייבים להכניס את השב"כ".