ביום רביעי הקרוב צפויה להתקבל הכרעה באשר לוועדה לבחירת שופטים, שתשפיע באופן רחב על הממשלה, ועל שלל חילוקי הדעות הרבים בתוכה. שר המשפטים לשעבר חיים רמון שוחח היום (ראשון) עם ינון מגל וחיים לוינסון בתוכניתם ב-103FM וחווה את דעתו על הדברים.

התנאי של ליברמן: "נתניהו יפטר את ש"ס ובן גביר, ואנחנו נצטרף לקואליציה"
"הממשלה תגיע לנקודת מפנה בעוד שנה, שם תתחיל ההתפרקות"

"אין שום סיכוי לדיל, מהשיחות בבית הנשיא לא יכול לצאת כלום", טען בפתח הראיון. "בעלי הבית הם כל מי שמנהלים את ההפגנות נגד הרפורמה, הפוליטיקאים לא התחילו את ההפגנות והם גם לא יסיימו אותן. החשש הכי גדול הוא של גנץ שמרוויח מהשיחות הללו" אמר בהחלטיות והוסיף "בעל הבית זה אתה וכל מי שיושב ומנהל את ההפגנות נגד הרפורמה, הם אלה הבולטים והחזקים, הפוליטיקאים לא התחילו את הרפורמה, את ההפגנות נגד הרפורמה והם גם לא יסיימו אותם.

לכן הלחצים עליהם גדולים ולכן הם חוששים מאוד. החשש הכי גדול הוא של גנץ שהוא מרוויח גדול מהשיחות האלה אבל הוא עלול להיות מפסיד אם הם יגיעו לאיזה פשרה והוא חושש שההפגנות יעברו מקפלן לראש העין שם הוא גר, זה גם מה שאומרים לו".

בהמשך הוסיף: "אני חושב שראש הממשלה לא קיבל הכרעה בנושא. מה שברור הוא שלא יהיה סיכום בבית הנשיא. לפי מיטב ידיעתי, נתניהו מתלבט בעניין ואני מניח שעד שלישי או רביעי לא יהיה ברור מה הוא החליט. הרפורמה התקדמה הרבה מעבר לשלב שבו הוא יכול להפסיק, יש לזה מחירים מאוד גבוהים. למשל להתפטרות של יריב לוין יש משמעויות".

"קרין אלהרר לא זוכה לפופולאריות אפילו לא באופוזיציה, יכול מאוד להיות שיהיה קשה להצביע בהצבעה חשאית", המשיך. "אבל בהצבעה חשאית, מספיק ששניים, שלושה לא יצביעו, והיו כבר הפתעות גדולות מאוד בהצבעה חשאית בוועדה למינוי שופטים ואפילו פעם נבחרו שני נציגי אופוזיציה. ואכן גם אם נתניהו יכריע שהוא קורא לנציגי אופוזיציה לתמוך בחברי אופוזיציה אני מאוד לא בטוח שזה יקרה".

יאיר לפיד מודיע על מועמדת האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים - קארין אלהרר. צילום: עידו רימון
כאשר נשאל רמון על אמירותיו של אהוד ברק, השיב: "האמירות זה לא רק הוא. זה טרלול מוחלט. תראה שחברך בן כספית כל הזמן ובצדק מדבר נגד רמי בן יהודה ושות' אז הם באמת אנשי ליכוד ואולי זוכים לאהדה, פה זה השאור שבעיסה. ראשים, רמטכ"לים עומדים בראש, ונואמים על כל במה ומטיפים פשוט למרד בשלטון, לא בגלל הרפורמה המשפטית אלא כי תוצאות הבחירות לא מצאו חן בעיניהם. גם בעיניי הן לא מוצאות חן, אנשים אנטי דמוקרטיים במהותם והם רוצים להפיל את הממשלה ואחר כך לעשות גם שלטון לא דמוקרטי".