חברי מרכז הליכוד התכנסו הערב (ראשון) בכפר המכביה כדי לאשר את הרכבה החדש של הוועדה המוניציפלית, הוועדה שמרכזת ומובילה את ההיערכות המפלגתית לבחירות המקומיות בסוף השנה. הוועדה אישרה, במסגרת ההרכב החדש, כי יושב הראש חיים ביבס יוחלף מראשות הוועדה בצביקה ברוט, ראש העיר בת ים.

מוקדם יותר לכן, צפו כי הכינוס לא הולך להיות משעמם או שקט. דיווחו כי חברי המרכז הדורשים לקדם את הרפורמה במערכת המשפט ללא ויתורים יגיעו למקום כדי לומר, ואף למחות, את דברם, ופעילי המחאה נגד הרפורמה מתכוונים להפגין מול כינוס המרכז בזמן הדיון.

כזכור, נתניהו מינה לתפקיד יו"ר הוועדה את ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, שיחליף בתפקיד את יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, שכיהן כראש הוועדה בשתי מערכות הבחירות המקומיות האחרונות, בשנים 2013 ו-2018.

ביבס נחשב בעבר למקורב מאוד לנתניהו, אך מתיחות גדולה פרצה בין השניים סביב הקרב על קרן הארנונה, ועוד קודם לכן, בגלל התנגדותו של ביבס לפיטורים של שר הביטחון יואב גלנט בסוף מרץ וקריאותיו לעצור את המהפכה המשפטית.

בוועדה המוניציפלית, שמנהלת, כאמור, בין השאר את הבחירות בסניפים ואחראית על הקצאת התקציבים של המפלגה למועמדים ולרשימות, יש עוד שני חברים ושני משקיפים. בעוד ביבס הודח מתפקיד יושב הראש, נתניהו עשה הפרד ומשול בינו ובין ושותפו המרכזי למאבק נגד קרן הארנונה ומינה את שי חג'ג' - יו"ר מרכז המועצות האזוריות - כחבר בוועדה. גם ח"כ לשעבר אסנת מארק, שמקורבת לראש הממשלה ולרעייתו, מונתה כחברה.