הסכם תמורת התחייבות: לקראת הבחירות לוועדה למינוי שופטים בהמשך השבוע, בקואליציה מתכוונים להציע דיל ללפיד וגנץ: בחירת נציגי הכנסת בהסכמה ומינוי קארין אלהרר כנציגת האופוזיציה לוועדה – תמורת תמיכת האופוזיציה בצמצום עילת הסבירות וסמכות היועצים המשפטיים. 

"למען אחדות הקואליציה": חה"כ מהליכוד יוותר על מקומו בבחירות לוועדה למינוי שופטים

ח"כ אריאל קלנר: "לא יכול להיות שנהיה במיעוט בוועדה לבחירת שופטים". צילום: ערוץ הכנסת

כאמור, ההצבעה על נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים צפויה להיערך ביום רביעי הקרוב, ובקואליציה החלו להתכונן למספר אפשרויות, מהאופטימית - הסכם עם האופוזיציה ובחירת נציגי הכנסת בהסכמה, ועד לפסימית - פיצוץ במשא ומתן. גורמים בכירים בקואליציה מדגישים כי קיימת נכונות מלאה להגיע להסכם, אך הם אינם מוכנים ל”הסכם תמורת כלום”, להגדרת הגורמים.

בקואליציה דורשים התחייבות ברורה של ראשי האופוזיציה, לפיד ובני גנץ, לתמוך בצמצום עילת הסבירות והיועצים המשפטיים עד סוף כנס הקיץ. אם זה לא יקרה, מציעים בקואליציה לדחות בחודש את הבחירות לוועדה.

גורמים בקואליציה מסרו: “אנו מצפים להתייחסות פומבית בגיבוי הנשיא, ואם זה יקרה - בהחלט אפשר יהיה לשכנע את כל נציגי הקואליציה להסיר את מועמדותם, וקארין אלהרר תמונה לנציגת האופוזיציה”.

כמו כן, גורמים בקואליציה אומרים כי במקרה שאף אחת משתי האופציות לא תתממש, ייבחרו שני נציגי קואליציה, ונציג אחד יתפטר אם וכאשר יגיעו להסכם. בש”ס כבר הבהירו כי מועמדת המפלגה ח”כ אוריאל בוסו לא מתכוון להסיר את מועמדותו. גם ח”כ טלי גוטליב (הליכוד) הבהירה כי בכוונתה להתמודד עד הסוף.