הכנסת צפויה להחליט ביום רביעי מי יהיו הנציגים בוועדה לבחירת שופטים, זאת כשברקע דיווחים על מתיחות שיא בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר המשפטים יריב לוין. ענת דוידוב וניסים משעל דנו על כך ב־103fm עם ח"כ חנוך מיליבצקי, חבר ועדת חוקה, אשר התייחס לדברים.

הסכם תמורת התחייבות: הדיל שמגבשים בקואליציה לקראת ההצבעה על הוועדה למינוי שופטים
"למען אחדות הקואליציה": חה"כ מהליכוד יוותר על מקומו בבחירות לוועדה למינוי שופטים | פרסום ראשון

"האם להערך או לידיעתך ביום רביעי ראש הממשלה יאשר לתת לאופוזיציה נציג בוועדה?", תהה משעל בפתח השיחה, וח"כ מיליבצקי השיב: "להערכתי זה יהיה תלוי באם יהיו הסכמות ללכת לחקיקה משותפת בנושא הסבירות והיועמ"שים. אנחנו הצענו כבר לפני חודשיים לאנשי האופוזיציה להקפיא את המצב בוועדה למינוי שופטים במשך מספר חודשים כדי לאפשר לדון בנחת כדי לגבש הסכמות. הם סירבו. הצענו את זה שוב לפני שבועיים והם גם סירבו, מתוך מחשבה שאו שמחוקקים הכול או שום דבר".

עוד הסביר חבר הכנסת כי "כרגע יש הסכמות לגבי היועמ"שים ועילת הסבירות, הדרישה שלנו היא שנצא לחקיקה משותפת בנושא ואז יהיה אפשר לקחת את הנושא של הוועדה למינוי שופטים ולהקפיא אותו לחודשים קדימה. אני חושב שבמידה וראשי האופוזיציה לא מוכנים ללכת לחקיקה מוסכמת בנושא הזה אני רואה את זה כחוסר רצון להגיע להסכמות בכלל, ניסיון ללכת בשיטת הסלמי".

"אם יש הסכמות וממשיכים להידבר כדי להגיע להסכמות אז ברוח ההסכמות אני חושב שנכון יהיה לאפשר נציג וללכת קדימה. אם אני יודע מראש שאנחנו לא הולכים להסכמות אז צריך להחליף דיסקט, להבין שלא הולכים להסכמות, ואז להמשיך ולקדם את התיקונים במערכת המשפט שאנחנו חושבים שצריך לעשות", הדגיש, "בסופו של דבר הדברים הללו צריכים להיסגר, לא חברת הכנסת פרקש ולא אני הם אלו שמקבלים את ההחלטות. נקווה שייעשה הדבר הנכון".

בהמשך, התייחס חבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד לדיווחים אודות המתיחות הגוברת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר המשפטים יריב לוין: "אני בתור מי שנמצא בקשר גם עם שר המשפטים וגם עם ראש הממשלה ועם הצוות שמקיף אותו, כל הדיבורים הללו על מתיחות אני לא מכיר אותם. הם פועלים יחד, אין מתיחות".

ח"כ אריאל קלנר: "לא יכול להיות שנהיה במיעוט בוועדה לבחירת שופטים". צילום: ערוץ הכנסת
"אין איום של לוין שהוא יתפטר?", התעניינו צמד המגישים, וח"כ מיליבצקי הבהיר: "אני לא שמעתי ולא מכיר דבר כזה, גם שאלתי בצורה מפורשת לפני כמה ימים על הנושא וקיבלתי תשובה חד משמעית שלא היו דברים מעולם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm