לאחר המתקפה חסרת התקדים של חבר הכנסת ניסים ואטורי (הליכוד), שטען ברדיו צפון 104.5FM כי "במדינות אחרות אהוד ברק היה מועמד לתלייה", גם שר המורשת, הרב עמיחי אליהו, מצטרף לביקורות על ראש הממשלה לשעבר. בראיון בתכנית "תשע" עם גדי נס אמר הבוקר (שני) אליהו כי "היה ראוי לשלול לברק את הדרגות", והוסיף: "כשהוא היה חייל הוא עשה הרבה דברים טובים למדינת ישראל, זקנתו מביישת את בגרותו".  

לאחר דבריו על אהוד ברק: ואטורי לא חוזר בו - "ציירו גם את נתניהו עם חבל תלייה"

בתוך כך, אליהו התייחס גם לאלימות הגוברת במגזר הערבי: "אני יודע מה לא הפתרון, הפתרון לא נמצא בתוך במחלקה המשפטית מהסיבה שהם תקעו את המערכת כל השנים. הם הגבילו את הידיים של המערכת על מנת לשמור על זכויות אדם וזה מה שהוביל את החברה הערבית למצב היום. יכול להיות שיש פתרונות לשב"כ למצב שהגענו היום, אין ברירה אלא להשתמש ביכולות המודיעיניות על מנת להגביל את הפשיעה שיש במגזר הערבי". 

על המשמר הלאומי והביקורת כלפיו אמר: "כל דבר, יש להם הסדר איך לתקוף ואיך להחליש את התיקון שנרצה לעשות במערכת, ומה שלא נעשה הם יוציאו את דיבתו רעה. מול זה אנחנו דואגים לאזרחי מדינת ישראל וצריכים להוביל את התיקון הזה. אני מקווה שלא יתקעו לנו מקלות בגלגלים",

בהתייחס לקריאה להדיח את בן גביר אמר: "זו לא הבעיה שלנו, בני גנץ היה זה ששם את החיים של המחבלים על חשבון חיילי גולני, התגאה בזה גם בנאום שהוא נשא. הגישה של השמאל בישראל היא זו שהובילה אותנו למצב בו אנחנו נמצאים בו, שאנחנו לא יודעים לתת מענה כנגד הטרור הערבי, הפשיעה הערבית. כל המציאות הזו שיש בתוך ישראל היום, קבוצה שהדין לא מוכן לבוא כנגדה, לא מוכן למצות איתה את הדין ומקל כלפיה. זו הגישה של שהשמאל, זו הגישה של בני גנץ, זה לשים פלסטר על חולה. הדם שנמצא ברחובות הוא על הידיים של אלה שאמרו לנו שהכול טוב, והתעלמו מפשע". 

כשנשאל האם הכנסת שב"כ לתמונה היא הפתרון, השיב: "זה מתחיל ונגמר בשב"כ. זו מערכה כללית, גם כשהיינו בגלות חינכנו את העם השלנו להקשיב לחוק. אם אין לך פחד מהשלטון ואתה לא כפוף לחוק - תהרוג אחד את השני, זה מה שקורה בחברה הערבית, יש קשר בין זה שהם נותנים לילדים שלהם לזרוק אבנים על יהודים וככה הם פוגעים אחד בשני, הרוע פונה כנגד עצמו. זה היה לאורך ההיסטוריה וזה מה שקורה עכשיו. זו אחריות קהילתית, התוכן, החינוך הוא זה שקובע. זה נכון צריך משטרה, וצריך ענישה. אבל הענישה הם באחוזים קטנים, ברגע שחברה גדולה מחנכת את הילדים שלה לא לשמור על שלטון החוק, בסופו של דבר זה פונה נגד עצמה".