השר לביטחון לאומי בן גביר השיב למתקפות נגדו היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה של מפלגתו: "מתנהל נגדי קמפיין שקוף, חושבים שהזיכרון הציבורי כל כך קצר, ישראל כמערב פרוע - זו ירושה שקיבלנו".

האם נתניהו צריך לפטר את בן גביר? זה מה שחשבתם
"סכנה לביטחון המדינה": מפכ"לים וניצבים לשעבר במכתב חסר תקדים נגד בן גביר

עוד הוסיף: "חושבים שאפשר למכור לכולנו שבתקופת בר לב וסגלוביץ' היה כאן שווייץ. חושבים ששכחנו אלפי שוטרים שהתפטרו, עבירות של פרוטקשן, והפיכת ישראל למערב פרוע בתחום הנשק. את הירושה הזו קיבלנו מהממשלה הקודמת ועכשיו צריך להודות - אנחנו מתקנים, השגנו 9 מיליארד שקלים תוספת למשרד לביטחון לאומי, המשרד הזה מוביל בין היתר לעלייה במשכורות השוטרים, בהקמת המשמר הלאומי, בתוספת של אלפי תקנים למשטרה, כדי לחזק את השוטרים בשטח. נכון-זה לוקח זמן, גם כעת הממשלה פועלת בחודשים האחרונים בעלייה גדולה של תפיסת האמל"ח, לעומת 2022. בשנה הזו נתפסו 1287 כלי ירייה בהשוואה ל-1041, אז יש הישגים, המשטרה עובדת, אבל עדיין הרחוב מדמם".

בן גביר המשיך: "צריך אורך נשימה, בגלל שהתהליכים מתרחשים לאט לאט, אני דרשתי להכניס את שירות הביטחון הכללי, לחקור את כל מעשי הרצח בחברה הערבית, אני שומע את כל אבירי הדמוקרטיה וזכויות האזרח שמדברים איתנו על זכויות האזרח שיופרו במגזר הערבי, אבל זכות האזרח הראשונה במעלה היא הזכות לחיות, הזכות שלא לדמם, ולכן שיפסיקו לצקצק בלשון, צריך כאן ועכשיו להכניס את השב"כ לחקור לפעול לעשות ולתת לנו את האמצעים כדי לנצח". 

באשר לרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, קרא השר לא לעצור: "אני שומע את ההצהרות על מה שהולך לקרות בבית הנשיא, אני רוצה להגיד את זה בצורה ברורה לרה"מ וחברי בקואליציה, אין לנו מנדט לעשות 'פייק רפורמה'. אין לנו מנדט שבכותרות של הסכמות ימסמסו את הרפורמה, יש לנו מנדט לעשות רפורמה. הציבור הימין רוצה רפורמה משפטית, נכון בהידברות, נכון בשיח, אבל אסור לנו לאכזב את הבוחרים שלנו, יש לנו 64 מנדטים ואיתם אנחנו יכולים וצריכים לשנות", כך לדבריו.