הבית הלבן העביר היום (שני) מסר לישראל. דובר הבית הלבן לנושא חוץ וביטחון ג'ון קירבי אמר בתדרוך לעיתונאים כי "מזה זמן רב אנחנו מביעים דאגה בפני ישראל לגבי הבנייה ביהודה ושומרון. אנחנו לא רוצים לראות פעולות שיהפכו את פתרון שתי המדינות לקשה יותר להשגה או פעולות שמגבירות את המתיחות".

"שלא יתהדרו בהסכם לא רציני": סטרוק בביקורת חריפה על ארצות הברית

דבריו של קירבי כוונו בין היתר לפרסום של העיתונאי ברק רביד בוואלה! ולפיו ישראל עדכנה את ממשל ביידן בשבוע שעבר כי היא מתכוונת להודיע בהמשך החודש על קידום תכנון ובניה של אלפי יחידות דיור בשומרון. על פי הדיווח, מקור שעודכן בפרטים אמר כי הכוונה הישראלית היא להודיע על קידום תכנון ובניה של לפחות 4000 יחידות דיור. כמו כן, ועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי צפויה להתכנס לפני סוף חודש יוני כדי לאשר את קידום התכניות.

כזכור, בארצות הברית גינו בחודש שעבר את ההחלטה להסדיר מחדש את היישוב חומש. "אנחנו מוטרדים מאוד מהחלטת ממשלת ישראל לאפשר לתושביה להקים נוכחות קבועה במאחז חומש – דבר שאינו עולה בקנה אחד עם התחייבותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון לנשיא לשעבר ג'ורג' בוש, וסותר את התחייבויות הממשלה הנוכחית בישראל לממשל ביידן", נמסר.