ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין קיימה היום (שלישי) דיון מדיני ביטחוני בכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לישיבה, לראשונה בקדנציה הנוכחית, ונשא דברים בפתח הדיון.

מתחת לאף של נתניהו? באיראן טוענים: "יש מו"מ חשאי עם ארה"ב על הסכם הגרעין"
תשנה את מאזן הכוחות? חשיבותה של חשיפת מאגר הליתיום הענק באיראן | ד"ר ענת הוכברג מרום

"ביד אחת אנחנו פועלים להרחיב את מעגל השלום, וביד השנייה לבלום את איראן וגרורותיה. 90% מהבעיות הביטחוניות של ישראל נובעות מאיראן", אמר נתניהו והוסיף: "ההתנגדות שלנו לחזרה להסכם הגרעין עם איראן פועלת, למרות שיש חילוקי דעות קלים. שום הסכם לא יחייב את ישראל".

בסוף השבוע אמר חבר הפרלמנט האיראני מוג'טאבה טונגר כי ארצו מנהלת משא ומתן חשאי ישיר עם ארצות הברית על החייאת הסכם הגרעין האיראני, והדגיש כי "הממשל האמריקאי שואף לגרור את איראן למשא ומתן ישיר רשמי".

טונגר כתב בטוויטר: "למרות המשא ומתן בניו יורק, לא יהיה הסכם בקרוב עקב חוסר התפשרות אמריקאית", והוסיף כי וושינגטון "מבקשת להשיג ויתורים גרעיניים מאיראן בתמורה לשחרור נכסים מוקפאים, אבל זה סותר את החוק והאינטרסים האיראניים".

הוא הוסיף וטען כי "הממשל האמריקאי אינו רציני לגבי עסקת חילופי השבויים בכך שהוא קושר אותה להעשרת אורניום", בהתחשב בכך שהמטרה להעלות סוף סוף את נושא הסכם הביניים היא "לבלבל את השוק האיראני".