וועדת החוקה אישרה היום (שלישי) על הצעת ההחלטה  להצעת ההחלטה הקוראת לממשלה להקים ועדת חקירה/ ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט לנושא הפעלת רוגלות על-ידי משטרת ישראל (פרשת NSO). שמונה חברי כנסת תמכו בהצעה, מול שתיים שהתגנגדו. 

"כנראה שהיית חוקר גרוע": עימות חריף בדיון על פגסוס בוועדת החוקה
המפכ"ל על פרשת פגסוס: "נדרשנו להתמודד עם אמירות חסרות שחר שהופרכו כעת סופית"

בהצעת ההחלטה נטען כי משטרת ישראל עשתה שימוש בכלי ששאב מידע שאוחסן במכשירים סלולריים, ולא רק בהאזנה לתקשורת בין מחשבים או לשיחות טלפון. עוד נטען כי הנושאים המרכזיים שלשמם נדרשות סמכויות חקירה הם שאלת השימוש במידע האסור, בתוך המערך הטכנולוגי של משטרת ישראל ובגופי המודיעין, התביעה והחקירה והמודעות ליכולותיהם של הכלים הללו בשלבי הרכש ובשלבי קבלת האישורים הפרטניים לשימוש בהם מאת בית המשפט.

כזכור, הדיון אתמול בנושא עורר עימות סוער  בין ח"כ משה סעדה לבין חבר הכנסת יואב סגלוביץ, שתקף את הקואליציה והממשלה: "אתם חיים בסרט פוליטי, לא סרט מקצועי".  בהמשך סגלוביץ לעג לסעדה, ששירת בעבר במח"ש: "כנראה שהיית חוקר לא מי יודע מה". סעדה לא נשאר חייב והחזיר לסגלוביץ: "מרוב שלא הייתי טוב חברים שלך נכנסו לכלא".

העימות בוועדת החוקה בדיון על פרשת פגסוס ו-NSO (צילום : ערוץ הכנסת)

ח"כ סעדה הציע להוסיף להצעת ההחלטה: "הוועדה תחקור את התנהלות היועמ"ש מנדלבליט בכל הנוגע למניעת חקירת מח"ש ואת החלטתו לשבש את החקירה באמצעות מינוי המשנה הכפופה לו, לחקור את כשליו".