ח"כ גדעון סער הניח היום (שלישי) על שולחן המליאה הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-25. הצעות חוק זהות הונחו על שולחן הכנסת העשרים וחמש על ידי חברי כנסת נוספים מהאופוזיציה ולפיכך לא נבדקה מחדש על ידי הלשכה המשפטית של הכנסת.

"מהרגע שהוקמה, הממשלה נכשלת פעם אחר פעם ופוגעת קשות באזרחי ישראל בכל תחומי החיים. יוקר המחיה ממשיך לזנק, תחושת הביטחון האישי נמצאת בשפל חסר תקדים ובמקום לטפל בנושאים הדחופים לטובת האזרחים, הממשלה עסוקה אך ורק באינטרסים אישיים. את אוזלת היד כולנו מרגישים. תוך חמישה חודשים בלבד הצליחו לגרום לנזקים אדירים בכלכלה, ברווחה ובאחדות העם. זאת ממשלה שפועלת נגד העם שלה ונגד המצביעים שלה - היא איבדה את הלגיטימיות שלה ואינה ראויה עוד לאמון הציבור", אמר סער בתגובה. 

בחודש אוגוסט אשתקד הציג יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, בסיום ישיבת הסיעה את התוכנית "לייצוב שיטת הממשל". על פי התוכנית, יידרש רוב של 70 חברי כנסת לפיזור הכנסת. בנוסף לכך ובניגוד לנהוג כיום, הכנסת לא תפוזר במידה ולא יעבור תקציב. סער אמר אז כי "״שינוי חוקי יסוד וכללי המשחק הדמוקרטיים זה דבר שצריך להתבצע בזהירות ובמתינות. יחד עם זאת - הניסיון של השנים האחרונות לימד אותנו שיש צורך בשינויים. צריך לשנות את הקלות הבלתי נסבלת שבה הכנסת מפזרת את עצמה והולכים לבחירות מוקדמות".